۱۷۰۰پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی تشکیل یافت

۱۷۰۰پرونده قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی تشکیل یافت

آراز آذربایجان– مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از تشکیل هزار و ۷۲۳ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.
محمد اقوامی با بیان اینکه در پی گزارش گمرکات استان از ابتدای سال جاری تعداد هزار و ۷۲۳ فقره پرونده تخلفاتی قاچاق کالا و ارز تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است افزود: از این تعداد هزار و ۷۰۵ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.
وی با بیان اینکه صاحبان این پرونده‌ها به سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند ادامه داد: سیگار، البسه، مواد بهداشتی، لوازم جانبی و یدکی خودرو، لوازم آرایشی از مهمترین کالاهای کشف شده قاچاق در این مدت است.
اقوامی با بیان اینکه در این مدت ۸۵۹ فقره پرونده تخلف کم فروشی در استان تشکیل شده است ادامه داد: از این تعداد ۸۵۶ فقره رسیدگی و صاحبان این پرونده‌ها به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از وصول ۸۳۵ فقره پرونده گران فروشی در این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۳۳ فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده و صاحبان این پرونده نیز به پرداخت ۱۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی گفت: عوامل اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان بوکان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو مشکوک و در بازرسی از آن تعداد ۲۵۸ دستگاه پوز بانکی را به ظن قاچاق کشف و ضبط کردند.
وی افزود: شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان بوکان پس از احراز تخلف، متهم را به دلیل مباشرت در قاچاق به ضبط کالاهای مکشوفه و خودروی حامل کالای قاچاق به نفع دولت و پرداخت ۶ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


6 × = بیست چهار