معاون امور درمان خدمات درماني دانشگاه علوم پزشکي استان:

بیمارستان های استان توسط شرکت های دارویی تحریم شده است

بیمارستان های استان توسط شرکت های دارویی تحریم شده است

گروه خبر: معاون امور درمان خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:شرکت های دارویی بیمارستانهای استان را تحریم کرده و به آنها دارو نمی فروشند. دلیل آنها نیز عدم پرداخت بموقع هزینه های خرید دارو و لوازم پزشکی است.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در پانزدهمین جلسه سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: بحث بیمه سلامت در اصل ۲۹ قانون اساسی با عنوان برخورداری همه مردم از بیمه و خدمات درمانی ذکر شده و انجام این مهم را برعهده دولت واگذار کرده است.
وی ادامه داد: وظیفه دولت برقراری عدالت در بهره مندی از بیمه سلامت و توجه به بحث حقوق پزشکان است که باید بیش از بیش مورد توجه دولت و نظام قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت توسعه عدالت در بحث بیمه های خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مردم از تعدد بیمه های خدمات درمانی آزارده خاطر هستند .
این مسئول بر ضرورت ایجاد وحدت رویه در بیمه تاکید کرد و گفت: بیمه واحد در کشور باید صورت بگیرد، وجود بیمه های مختلف در قوه های مجریه، قوه قضاییه متفاوت با بیمه های مردم عادی دیگر است این مسئله با روح قانون اساسی و اسلام منطبق نیست.
امام جمعه ارومیه تاکید کرد: عدالت در ارائه خدمات درمانی باید رعایت شود ، علاوه بر این موارد سلامت روح در جامعه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون امور خدمات درمانی علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه این اجلاس از هماهنگی خوبی که بین سازمان بیمه سلامت و علوم پزشکی وجود دارد اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات حوزه خدمات بیمه سلامت باید تعامل داشته باشیم. این مسئول گفت: نگاه درآمدزایی به بیمه سلامت نداریم خدماتی که ارائه می کنیم باید درست انجام شود، در حال حاضر ریالی از درامد سازمان های بیمه گر مطالبه کنیم.حسنی گفت: اعتبارات بیمه سلامت ناکافی است، هزینه های اضافی کنترل شود تا بتوانیم هزینه های نا درست را به مردم تحمیل نکنیم.
وی با اشاره به وجود مشکلات ‌مختلف در بیمه سلامت،گفت: از نظر ارائه خدمات دچار مشکل هستیم در حال حاضر دو سوم از مردم استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
معاون امور خدمات درمانی علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پرداختی های پرسنل پزشکان و سازمان های مختلف بیش از ۱۱ ماه تاخیر دارد.
وی گفت: برخی شرکت های دارویی بیمارستانهای استان را تحریم کرده و به آنها دارو نمی فروشند. دلیل آنها نیز عدم پرداخت بموقع هزینه های خرید دارو و لوازم پزشکی است.
مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در این اجلاس گفت: آذربایجان غربی در صندوق کارکنان کشوری رتبه ۱۰ را به خود اختصاص داده است.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۲ دفتر پیشخوان و نمایندگی بیمه سلامت در استان وجود دارد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۲۰ درمانگاه در سرتاسر آذربایجان غربی مسئولیت درمان بیماران را به عهده دارند.این مسئول افزود: ۱۷۴ مرکز بهداشتی درمانی با حضور ۳۴۴ پزشک و ۲۵۲ ماما در حال خدمات رسانی به بیماران هستند.
نانبخش گفت: سال گذشته ۵۶۵ میلیارد تومان برای درمان بیمه شدگان آذربایجان غربی هزینه شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 48