از بدهکاری ۳۰۰ میلیاردی به پیمانکار تا تعلل در انتقال آن به شهرداری

از بدهکاری ۳۰۰ میلیاردی به پیمانکار تا تعلل  در انتقال آن به شهرداری

گروه اجتماعی: تقاطع غیر همسطح ابوذر ارومیه یکی از پروژه هایی عمرانی عظیمی است که با احداث آن گامی بزرگ در رفع ترافیک شهری برداشته شده و در جهت توسعه شهری کمک می کند.
پروژه غیر هھمسطح ابوذر مصوبه دور دوم سفر ھ?ئت دولت دهم به آذربا?جان غرب? بود که مطالعه و اجرای آن به عهده اداره کل راه و شهرسازی سپرده شده بود ولی تاکنون به دلیل وجود برخی مشکلات و کمبود اعتبار، پیشرفت چندانی نداشته و موجب نارضایتی مردم از روند احداث این پروژه شده است.
*شهرداری ارومیه هیچ مسئولیتی در احداث پروزه غیرهمسطح ابوذر ندارد
عادل فتاحی، عضو شورای شهر ارومیه در خصوص این پروژه گفت: متولی احداث این تقاطع یک شرکت از پایتخت بوده و به دلیل مشکلات اعتباری پروژه کاملا متوقف شده است.
وی با بیان اینکه متولی آن اداره راه و شهرسازی است، گفت:شورای شهر و شهرداری ارومیه در حال حاضر هیچ مسئولیتی در خصوص این پروژه ندارند، شهرداری ارومیه فقط در آزادسازی این پروژه را برعهده داشت.
وی ادامه داد: پروژه از جمله پروژه های ملی بوده و از بودجه استانی یا شهرستانی که تصویب می شود، نیست.
عضو شورای شهر ارومیه تاکید کرد: البته با جلساتی که برگزار شده پیگیر آن هستیم که این پروژه را به شهرداری ارومیه محول برگردانند.
*تا اواخر سال جاری این پروژه بر عهده شهردای ارومیه قرار می گیرد
به گفته وی، همه این پروژه را از شهرداری و شورای شهر می دانند این درحالی است که این نهاد هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارد.
فتاحی خاطر نشان کرد: پیگیر آن هستیم که تا اواخر سال جاری این پروژه را شهرداری ارومیه عهده دار شود تا هم تامین اعتبار کرده و هم در احداث آن تسریع کنیم.
وی افزود: فعلا منتظر تحویل این پروژه هستیم، امیداورایم که با کمک استاندار آذربایجان غربی این پروژه از راه و شهرسازی به شهرداری ارومیه انتقال یابد.
وی با اشاره به سایر پروژه های عمرانی شهرداری ارومیه گفت: شهرداری ارومیه با تکمیل پروژه پل قویون ارومیه ثابت کرد که می تواند این چنین پروژه های عظیمی را نیز به بهره برداری برساند، شهرداری ارومیه نیز می تواند تقاطع غیر هم سطح ابوذر را در یک مدت کم انجام داده و عقب ماندگی های این پروژه را جبران کند. عضو شورای شهر ارومیه به مشکلات اعتباری این پروژه اشاره کرد و افزود: تا جایی که الاع دارم بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال وزارت راه و شهرسازی به پیمانکار مربوطه بدهکار است؛ به خاطر همین موضوع پیشرفت ناچیزی را در این پروژه شاهدیم.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی: تغییر و تحول در وزارت راه و شهرسازی دلیل تاخیر انتقال این پروژه به شهرداری است
خلیل محبت خواه؛ نیز پروژه تقاطع غیر همسطح ابوذر را از جمله پروژه آزاد راه ارومیه – تبریز یاد کرد و افزود: جلسه ای در تهران برای انتقال این پروژه به شهرداری برگزار شد اما به دلیل تغییر و تحول هایی که در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، تا حدودی این انتقال به تعویق افتاده است.
*مشکلات اعتباری دلیل راکد ماندن این پروژه است
وی این پروژه را جز پروژه های ملی دانست و افزود: تاکنون پیمانکار این پروژه شرکت راه و توسعه بزرگراه های کشور بود که به دلیل مشکلات اعتباری موجود این پروژه درحال حاضر به حالت راکد درآمده است.به گزارش اروم نیوز؛ مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بدهکار بودن وزارت راه و شهرسازی به پیمانکار این پروژه را تایید کرده و افزود: ما پیگیر انتقال این پروژه به شهرداری ارومیه هستیم.?

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۴:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 7