هفته آینده پیک شیوع کرونا درآذربایجان غربی

هفته آینده پیک شیوع کرونا درآذربایجان غربی

آراز آذربایجان– رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: آمار مبتلایان کرونا در استان در حال افزایش بوده و پیش بینی می شود هفته آینده پیک ابتلای کرونادر استان باشد.
جواد آقازاده صبح چهارشنبه در نشست خبری مشترک با اعضای قرارگاه استانی با موضوع کرونا ویروس در آذربایجان غربی افزود: برآورد ما این است که هفته آینده آمار افراد ابتلاء به ویروس کرونا در استان شدت پیدا می‌کند و پیک درگیری افزایش پیدا می‌کند و از مردم انتظار داریم موارد بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی استان طی هفته گذشته پاکی بود عنوان کرد: استان ما استان پاکی بود، وسعت کار و درگیری ما به حدی بود که باید شبانه‌روزی کار می‌کردیم، زلزله قطور هم موجب شد حجم کار افزایش یاید چرا که باید منطقه زلزله زده را کنترل می‌کردیم.
آقازاده اضافه کرد: در آذربایجان غربی تا این اواخر آلودگی به ویروس کرونا مشاهده نشد تا اینکه ۱۵۰ نفر نمونه اخذ شد که تست کرونای هفت مورد مثبت بود، بر اساس آخرین آمار از حدود ۱۵۰ نمونه در استان ۱۱ نفر خوی و مابقی سایر قسمت‌های استان بود که تاکنون جواب تست ۴۷ نفر منفی اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از هفت نفری که جواب آزمایش آنها مثبت بوده چهار نفر مرخص شده‌اند اظهار کرد: دو نفر از شهروندان قم و یک نفر از گلستان وارد استان شدند که مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونا بودند که هر سه نفر بستری شدند و حال آنها خوب بوده و مرخص شدند.
آقازاده از جواب منفی دو نفر فوتی مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت: ۳ نفر فوتی مشکوک به کرونا در استان بودند که جواب دو نفر از آنها منفی است و حال منتظر جواب آزمایش فوتی سوم هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از خریداری یک دستگاه تست کرونا خبر داد و افزود: یک دستگاه تست کرونا را از تهران به ارومیه منتقل کرده‌ایم، دستگاه ستاپ شده و مجوز انجام تست کرونا با توجه به انتقال دستگاه به ارومیه، امروز صادر خواهد شد.
آقازاده با اشاره به برخی حرف و حدیث‌ها در خصوص عملکرد مسئولان افزود: برخی‌ها تهمت می‌زنند که مسئولان در خصوص مدیریت بحران کرونا ویروس خوابیده‌اند، چنین چیزی صحت ندارد همه مسئولان استانی پای کار هستند و جوسازی‌ها مانع خدمات نمی‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه من اهل دروغ نیستم و تمامی آمار شیوع کرونا ویروس در سطح استان را صادقانه اعلام کردیم یادآور شد: از مردم تقاضا می‌شود تمام توصیه‌های ارائه شده مبنی بر رعایت بهداشت فردی را حتماً رعایت کنند.
آقازاده خاطرنشان کرد: تمام هفت ورودی استان ما توسط نیروهای انتظامی و بهداشتی کنترل می‌شود، مسافران مشکوک به علائم کرونا قرنطینه می‌شوند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


6 − سه =