صابر چهره گاني

میوه تلخ اختلاف پیش فصل والیبال ارومیه

میوه تلخ اختلاف پیش فصل والیبال ارومیه

گروه گزارش :دو تیم ارومیه ای حاضر در لیگ برتر والیبال کشور چهارشنبه این هفته و در نخستین دیدارهای فصل جدید با نتایج مشابه سه بر صفر مقابل تیم های پیکان تهران و فولاد سیرجان باختند تا اختلاف های پیش فصل در پایتخت والیبال کشور میوه دهد.
در هفته نخست فصل جدید لیگ برتر والیبال کشور با ۶ دیدار آغاز شد که تیم های ارومیه ای شهرداری و درنا به ترتیب در شهرهای ارومیه و سیرجان مقابل پیکان تهران و فولاد سیرجان به میدان رفتند.
در این دیدارها هر ۲ تیم در سه ست متوالی با نتایج نه چندان نزدیک بازی را واگذار کردند تا در قعر جدول رقابت ها جا خوش کنند.
تیم درنای ارومیه در مقابل امتیازهای ۲۵ فولاد سیرجان در سه ست متوالی امتیازهای ۲۲، ۱۸ و ۱۹ را کسب کرد و شهرداری ارومیه نیز در شرایطی مشابه به ترتیب امتیازهای ۲۲، ۱۸ و ۲۱ را بدست آورد.
این در حالی بود که تماشاگران ارومیه ای نیز استقبال خوبی از دیدار آغازین فصل در سالن ۶ هزار نفری معروف به ‘دورنالار یوواسی’ در ارومیه نکردند و تنها بخش کمی از این سالن که خاطره_های پرشدن کامل آن، بیش از انگشتان ۲ دست است، در دیدار روز گذشته شهرداری ارومیه با پیکان تهران پر شده بود.البته والیبال دوستانی که به سالن ۶ هزار نفری غدیر نیامده بودند، چیز خاصی را از دست ندادند و تیم شهرداری ارومیه بدون طراوت همیشگی وارد میدان نبرد مقابل حریف دیرین /حداقل روی کاغذ/ یعنی پیکان تهران قرار گرفت.
تیم شهرداری ارومیه در این دیدار بازی دلچسبی را ارائه نکرد و امتیازهایی هم که در ست_های مختلف به خود اختصاص داد، حاصل اشتباه های حریف به ویژه در سرویس ها و همچنین حمله های نه چندان تاکتیکی و ابتدایی خود بود.
نبود تاکتیک پیشرفته برای دریافت امتیاز، استفاده نکردن از همه روش های دریافت امتیاز و همچنین بازی یکنواخت از مشکلات جدی تیم شهرداری ارومیه در نخستین دیدار بود به طوری که بخش بسیار کمی از امتیازهای کسب شده این تیم به دفاع روی تور، اسبک های ترکیبی از جمله ‘پایپ’ اختصاص داشت.
دیدار تیم های درنای ارومیه در سیرجان نیز به علت نبود امکان پخش زنده، قابل قضاوت نیست ولی با توجه به نتیجه کسب شده، چیزی فراتر از شهرداری ارومیه مورد انتظار نیست.
اما نباید این نتیجه گیری ضعیف در هفته نخست را تنها به داخل زمین بازی، مدیریت فنی تیم ها و بازیکنان خلاصه کرد زیرا عوامل بسیاری در این خصوص دخیل است و عوامل خارج از بازی بسیار مهم تر به نظر می رسد.
به محض پایان فصل گذشته لیگ برتر والیبال کشور، زمزمه هایی مبنی بر نبود توان مدیریت تیم های والیبال در ارومیه به گوش رسید و هر روز پررنگ تر شد تا اینکه در اواسط فصل استراحت تیم ها، شهرداری ارومیه با مصوبه شورای اسلامی شهر از مدیریت تیم کنار کشید و بسیاری از قراردادهای بازیکنان نیز فسخ شد.
در این میان مصاحبه های متقابل مسوولان شهرداری ارومیه و هیات والیبال آذربایجان غربی که همه روزه از رسانه ها منتشر می شد، مشکلات این رشته ورزشی حرفه ای در پایتخت والیبال ایران و حتی آسیا را بیشتر کرد و دودستگی و حتی چند دستگی در والیبال این شهر را بروز داد.
کشمکش های حضور یا عدم حضور تیم والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر موجب شد تا تیمی دیگر با شاکله ای از نوجوانان و جوانان ملی پوش در این شهر جمع شود و با مدیریت بخش خصوصی، درنای ارومیه را روانه لیگ برتر کند.
اما در روز قرعه کشی مسابقات، به یکباره سه تیم از ارومیه داعیه حضور در لیگ برتر را به همگان نشان دادند و قرعه کشی با سه تیم از ارومیه انجام شد.پس از مراسم قرعه کشی، مسوولان والیبالی ارومیه اعلام کردند که تیم سوم تنها برای تثبیت جایگاه در لیگ برتر معرفی شده است و تنها ۲ تیم از ارومیه در این رقابت ها حاضر خواهد بود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، همه این موارد، به نوعی موجب شد تا تیم های ارومیه_ای نتوانند در هفته نخست، ظرفیت های خود را به ظهور برسانند و امیدواریم این روند در هفته های آینده بهبود یابد؛ هرچند امید زیادی بر تحقق این امر وجود ندارد.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


یک + 4 =