معاون امور عمراني استاندارخبرداد

اختصاص۳۰ هکتارازمساحت پادگان لشگر ۶۴ ارومیه به فضای سبز

اختصاص۳۰ هکتارازمساحت پادگان لشگر ۶۴ ارومیه  به فضای سبز

گروه خبر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آزاد شدن ۷۴ هکتار فضای شهری در امتداد خیابان امام (ره) ارومیه گفت: ۳۰ هکتار از مساحت پادگان لشگر ۶۴ ارومیه به فضای سبز اختصاص یافت.
هادی بهادری در جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی افزود: ترکیب زمین های این پادگان در جلسه کمیسیون ماده ۵ استان، مصوب و ابلاغ شد و بیش از ۴۰ درصد این فضا به کاربری سبز اختصاص یافت که این میزان، قابل توجه است.
وی با قدردانی از تعامل ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختصاص فضای مورد نیاز اضافه کرد: این ۳۰ هکتار در اختیار شهرداری ارومیه قرار می گیرد که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب، بهترین اقدامات بر روی آن انجام شود.
وی اظهار کرد: استانداری آذربایجان غربی ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای محوطه سازی این فضا در اختیار شهرداری ارومیه قرار داده است.
آزادسازی امتداد خیابان امام (ره) از میدان انقلاب تا خیابان سربازان گمنام در چندین سال گذشته مورد توجه مسوولان بود که این امر در نیمه های سال ۹۲ به انجام رسید ولی فضای حاشیه ای این خیابان به دلیل مشکلات برنامه ریزی، هنوز باقی مانده که مسوولان استانی و شهری در صدد هستند با همکاری ارتش، این فضا را نیز در اختیار گرفته و فضاهای مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی و سبز در آن ایجاد کنند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه خیابان مطهری باید به صورت دو طرفه باشد تا اهالی و کسبه این خیابان منتفع شوند، گفت: این خیابان، یکی از ورودی های قدیمی شهر است که باید این امر لحاظ شود و با یکطرفه کردن آن، زمینه افزایش مشکلات مردم ساکن در این خیابان را فراهم نکنیم.بهادری افزود: از سالهای دور، در میدان ولایت فقیه ( مرکز) ارومیه مشکل ترافیکی داشتیم و نباید تمام ترافیک این میدان را به دو طرفه شدن خیابان مطهری نسبت دهیم.
خیابان مطهری ارومیه در ماههای گذشته به دلیل خواست اهالی و لزوم توجه به وضعیت ساکنان این خیابان به صورت آزمایشی دوطرفه شد که به گفته مسوولان اداره راهنمایی و رانندگی، مشکلات پلیس برای جلوگیری از بروز ترافیک در میدان مرکز به دلیل دو طرفه شدن این خیابان بیشتر شده است.وی اضافه کرد: در کنار مسائل ترافیکی، مسوولان باید به مسائل اجتماعی نیز توجه کنند.در این جلسه در خصوص وضعیت ترافیکی میدان آذربایجان، کوچه پشتی بیمارستان شهید مطهری، خیابان شهید مطهری ارومیه بحث و تبادل نظر شد ولی تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشد.
رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌غربی گفت: ??۵۲ درصد تصادفات آذربایجان‌غربی مربوط به عابرین پیاده گزارش شده است.
پیمان آرامون، دبیر شورای حمل‌و‌نقل و ترافیک آذربایجان‌غربی، در این جلسه اظهار داشت: در ایام نوروز بیشترین تردد در استان از مرز بازرگان انجام گرفته است.وی گفت: نوروز ۹۴ بیش از ۳۱ هزار نفر مسافر نوروزی در استان اسکان یافته‌اند که نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.
آرامون افزود: نوروز امسال ۲۹۰ هزار نفر در استان پذیرایی شدند که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.
وی ۳۱ درصد تصادفات در استان را از نوع واژگونی عنوان و بیان کرد: بر اساس آمار اورژانس آذربایجان‌غربی در ۱۵ روز نوروز ۲ نفر فوتی گزارش شده و بر اساس آمار هلال احمر این تعداد ۷ نفر بوده است.
عباس فرمانی رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از تردد شمار استان آمار سفر در نوروز امسال ۳۰۰ هزار نفر بوده که کاهش تردد در استان را نشان می‌دهد.وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از تصادفات آذربایجان‌غربی مربوط به عابرین پیاده است افزود: نوروز امسال ۵۰ درصد از تصادفات فوتی در استان کاهش یافته است به طوری که سال گذشته ۴ نفر و امسال ۲ نفر گزارش شده است.فرمانی تصادفات رخ داده در نوروز ۹۴ در آذربایجان‌غربی را بومی عنوان و بیان کرد: تصادف غیر بومی در استان گزارش نشده است.
عباس حسن‌خانی، فرماندار ارومیه نیز در این جلسه گفت: در جلسات شورای ترافیک استان تنها به مشکلات ترافیکی شهرستان ارومیه پرداخت نشود و مسائل و مشکلات دیگر شهرستان‌ها نیز طرح و بررسی شود.
در این جلسه طرح درخواست انتقال تاکسی از ارومیه به قره‌ضیاء‌الدین نیز بحث و مورد بررسی قرار گرفت.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


دو − = 0