سفير فنلاند در ديدار با استاندار آذربايجان‌غربي:

آماده همکاری مطالعاتی برای احیای دریاچه ارومیه هستیم

آماده همکاری مطالعاتی  برای احیای دریاچه ارومیه هستیم

گروه خبر: سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران گفت: موضوع دریاچه ارومیه نه تنها موضوع استانی و ملی برای ایران است بلکه از نظر بین‌المللی نیز حائز اهمیت بوده و این کشور آماده همکاری مطالعاتی برای احیای این دریاچه است.
به گزارش آراز آذربایجان، کاری کاهیلوتو در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: احیای دریاچه ارومیه یکی از دغدغه‌های کشور ماست چون در مباحث زیست محیطی، کشوری فعال هستیم و آماده ‌همکاری مطالعاتی در احیای دریاچه ارومیه هستیم.
وی با بیان اینکه فنلاند کشوری کوچک با ۵٫۵ میلیون جمعیت است، افزود: روابط میان این کشور با جمهوری اسلامی ایران سابقه یک قرنی دارد و این رابطه دیپلماتیک با ایران بسیار حائز اهمیت است.
سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ایجاد بستر مناسب همکاری ۲ جانبه گفت: همکاری این کشور با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست مورد استقبال هر ۲ طرف است.کاهیلوتو با تشریح اهداف زیست محیطی دولت فنلاند گفت: هدف ما در کشورمان این است تا ضمن جلوگیری از تولید گاز دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای از انتشار آن نیز جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه در بلند مدت می‌توانیم متخصصان آبی فنلاند را در زمینه احیای دریاچه ارومیه فعال کنیم، افزود: ارتباط میان ۲ کشور در زمینه آبی و مطالعاتی می‌تواند در خصوص احیای دریاچه بسیار موثر باشد.وی‌ در خصوص تکنولوژی مدیریت آب، مدیریت پسماند وحمل و نقل هوشمند و بندرهای هوشمند نیز بحث و با استاندار آذربایجان‌غربی گفت و گو کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = پنج