۳۱۵ هزار نفر توسط ارتش در شمالغرب کشور غربالگری شدند

۳۱۵ هزار نفر توسط ارتش در شمالغرب کشور غربالگری شدند

آراز آذربایجان– فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از غربالگری سلامت ۳۱۵ هزار نفر توسط ارتش در مسیرورودی و خروجی شهرهای این منطقه خبر داد.
سرتیپ دوم علی حاجیلو دوشنبه شب در نشست هم اندیشی فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی با اشاره به اقدامات ارتش در زمینه مبارزه با ویروس کرونا در شهرهای شمال غرب کشور افزود: در این راستا با شیوع این بیماری ۱۷ پایگاه و ۶۰ ایستگاه ضدعفونی، پایش و کنترل ویروس در شهرهای این منطقه راه اندازی کرده است.
وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در شمال غرب کشور برای مقابله با ویروس کرونا در قالب رزمایش پدافند بیولوژیک امام خامنه ای در سه محور ضدعفونی و گند زدایی معابر شهری و روستایی، استقرار در ورودی شهرها و ایجاد ایستگاههای پایش و کنترل و ایجاد استراحت گاه‌های بهبود یافتگان کرونا فعالیت کرد.
امیر حاجیلو با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در قالب ضد عفونی و گند زدایی معابر شهری و روستایی تاکنون در ۸۰ مرحله در منطقه شمال غرب کشور اقدام به عملیات شبانه روزی کرده است ادامه داد: تاکنون ۳۱۵ هزار نفر در مسیرهای ورودی و خروجی شهرهای این منطقه غربالگری شده و تاکنون ۵۶۹ نفر با علائم مثبت شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شده‌اند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا ایجاد ایستگاههای کنترل و پایش و ضدعفونی در ورودی شهرها را از امیر حاجیلو ایجاد نقاهتگاه و استرحت گاه برای بهبود یافتگان از ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان شمال غرب کشور را از مهمترین اقدامات ارتش در کمک به حوزه درمان دانست و افزود: ظرفیت این استراحتگاه‌ها بیش از ۸۵۰ تخت برای ارائه خدمات به بهبود یافتگان است که در اختیار حوزه بهداشت و درمان استان‌ها ی شمال غرب کشور قرار گرفته است.
امیر حاجیلو افزود: پزشکان متخصص نیروی زمینی و کادر درمانی بیمارستان‌ها و یگان‌های بهداشت و درمان و گردان‌های جنگ نوین، همچنان‌که در بلایای طبیعی همراه و غمخوار مردم عزیز ایران بودند و به مثل کلام رهبری، نیروهای ارتش فدایی ملت هستند، در این برهه از زمان نیز با تمام امکانات در مبارزه و پشتیبانی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در صف اول مبارزه ایستاده‌اند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


دو × 7 =