آغاز بکار نهمین همایش بین المللی شمس مولانا در خوی

آغاز بکار نهمین همایش بین المللی شمس مولانا در خوی

آرازآذربایجان،به مناسبت روز شمس و مولانا، نهمین همایش علمی و بین المللی نکوداشت این دو عارف بزرگ در خوی آغاز به کار کرد.
نهمین همایش علمی و بین المللی نگو داشت شمس و مولانا با حضور اندیشمندان و شمس و مولانا پژوهان داخلی و خارجی و شخصیت‌های علمی و فرهنگی در سالن شهید کوچری فرمانداری خوی آغاز به کرد.
این همایش که با حضور اندیشمندان و مولانا پژوهان برجسته داخلی و خارجی درخوی، در حال برگزاری است ودر این همایش ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های عرفانی و اجتماعی شمس تبریزی عارف نامی و مولانا شاعر پرآوازه ایران بررسی می‌شود.
جعفرپور، مسئول برگزاری نهمین همایش علمی و بین المللی نگو داشت شمس و مولانا درحاشیه این مراسم گفت: برای برگزاری این همایش ۱۸۷ مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی از کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، هندوستان به دبیرخانه همایش رسیده بود که از این تعداد ۲۵ مقاله به مرحله داوری راه یافت. وی تصریح کرد: از مقالات راه یافته به مرحله داوری ۲ مقاله برتر در این همایش بصورت سخنرانی ارائه می‌شودو۲۳مقاله نیز برای چاپ توسط داوران انتخاب شده اند.
افتتاح نمایشگاهی از آثار چاپ سنگی تصویرگر برجسته خویی دوره قاجار، استاد میرزا علیقلی خوئی در آغاز نهمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور معاون سیاسی فرماندار خوی و جمعی از مسئولین و هنرمندان خویی از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


7 + = سیزده