رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان خبر داد

آغاز برداشت محصول سیب در باغات آذربایجان غربی

آغاز برداشت محصول سیب در باغات آذربایجان غربی

گروه خبر:رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت سیب در باغات آذربایجان غربی آغاز شد.
اسمعیل کریم‌زاده در گفت‌وگو با آرازآذربایجان از آغاز برداشت سیب در شهرهای مختلف آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: سطح باغات بارور سیب در استان ۶۰ هزار و ۶۱۶ هکتار است که به طور متوسط از هر هکتار ۲۳ تن سیب در استان برداشت می‌شو.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان_غربی با اشاره به پیش‌بینی برداشت سیب از باغات استان، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب از باغات آذربایجان غربی برداشت شود.
این مسؤول با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید سیب کشور است، ادامه داد: امسال میزان تولید سیب در آذربایجان غربی با کاهش ۵۹۹ هزار تنی مواجه است.
کریم‌زاده از سرمازدگی بخشی از باغات سیب در بهار امسال خبر داد و اذعان داشت: علاوه بر این، سال‌آوری محصول سیب نیز در برخی سال‌ها سبب کاهش میزان تولید این محصول در استان می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به رتبه آذربایجان غربی از نظر میزان تولید و کشت، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت سیب را دارد.
این مسؤول از ذخیره سیب استان در سردخانه‌ها خبر داد و گفت: علاوه بر مصارف تازه‌خوری بخشی از سیب در سردخانه‌های استان ذخیره و در نوروز وارد بازار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = هشت