فرماندار اروميه:

وضعیت سکونتگاه ها وحواشی شهر ارومیه مطلوب نیست

وضعیت سکونتگاه ها وحواشی شهر ارومیه مطلوب نیست

گروه خبر:فرماندار ارومیه گفت: وضعیت این شهر در خصوص مسائل حواشی شهر و سکونتگاه های غیررسمی چندان مطلوب نیست و باید در این خصوص دستگاه های مجری اقدامات بیشتری انجام دهند.
عباس حسن خانی در شورای اداری شهرستان ارومیه افزود: در این شهرستان سکونتگاه هایی چسبیده به روستاها وجود دارد که با یک هماهنگی با بنیاد مسکن مقرر شده تا این سکونتگاه های غیر رسمی چسبیده به روستاها را با ساز و کارهایی وراد محدوده روستاها با افزایش محدوده روستایی کنیم.
وی اضافه کرد: باید زمینه ای قانونی فراهم شود تا دستگاه های خدمات رسان، امکان ارائه خدمت به شهروندان حاضر در این مناطق فراهم شود.
وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: رعایت اصل بی طرفی در این زمینه لازم است.وی ادامه داد: باید فضا را برای همه کسانی که به طور قانونی حق ورود به این عرصه را دارند، فراهم کرد تا همه بتوانند در فضایی مناسب فعالیت داشته و شهروندان نیز با آگاهی و شناخت دست به انتخاب بزنند.
فرماندار ارومیه انتخابات را بستری مهم برای ارتقای ضریب امنیت ملی، توجه به منافع ملی و حفظ کیان اسلامی عنوان کرد و گفت: نباید ایام انتحابات موجب انشقاق و تفرقه و مسایل قومیتی باشد.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: اتحاد بین نمایندگان ارومیه الگویی برای سایر نمایندگان است و همه استان ها حسرت یکپارچگی نمایندگان ارومیه را می خورند.
وی با بیان اینکه همه انرژی خود را در راستای رفع مشکلات شهرستان و حل مشکلات شهروندان صرف می کنیم اضافه کرد: حفظ حرمت مسئولان شهر، استان و مراجعه کنندگان در اولویت کاری ما نمایندگان بوده است.
وی با اشاره به سند بالادستی برنامه ششم توسعه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ۳۱ بند از ۸۰ بند این برنامه مربوط به اقتصاد است که بیانگر اهمیت معیشت مردم در فرمایشان مقام معظم رهبری است.
قاضی پور افزود: توجه به فن آوری اطلاعات و شبکه های مجازی، مسایل اجتماعی، دفاعی و امینتی، سیاست خارجی، حقوق قضایی و فرهنگ و علم و فن آوری در اولویت های بعدی سند بالادستی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی استانی کشاورزی است، ادامه داد: این استان دارای صنایع بزرگ با کارگران زیاد نیست و باید به بخش کشاورزی آن توجه خاصی شود.شورای اداری شهرستان ارومیه با حضور مسئولان این شهرستان و با حضور نمایندگان مردم در مجلس برگزار شد، گزارشی از وضعیت پایش انفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه، گزارش رئیس آتش نشانی ارومیه، گزارش هریک از نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نیز معرفی مسئول جمع آوری کمکهای مردمی به بازسازی عتبات در آذربایجان غربی از برنامه های این نشست بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 3