آغاز اولین دوره تربیت پزشک در خوی

آغاز اولین دوره تربیت پزشک در خوی

آراز آذربایجان،اولین دانشجویان دوره رشته پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی خوی پذیرفته شدند.
فرماندار ویژه شهرستان خوی در مراسم بزرگداشت اولین دوره رشته پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی خوی گفت: در بحران زلزله اخیر در مراکز درمانی این شهرستان ۱۰۰ عمل جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت با موفقیت و با تلاش بی وقفه پزشکان متخصص و کادر درمان انجام شد.
ذبیح الله کاظمی با تقدیر از فداکاری و ازخودگذشتگی پزشکان، پرستاران و کادر درمان در خدمات رسانی به مردم در زلزله اخیر شهرستان افزود: در ابن شرایط از هیچ شهری نیروی سلامت برای کمک نخواستیم و کادر درمان بصورت شبانه روزی ماموریت خود را بهترین شکل انجام دادند.
بیمارستان قمر بنی هاشم خوی با قدمت ۷۰ ساله فرسوده است
نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز به صورت تلفنی در این مراسم حضور یافت و در سخنانی گفت: پیگیری‌های ما در سفر ریاست‌جمهوری محقق شد تا دانشکده پزشکی خوی میزبان دانشجویان پزشکی باشد.
عادل نجف‌زاده یادآور شد: با آموزش با کیفیت اساتید دانشکده علوم پزشکی خوی، مسیر را برای تربیت پزشکان آینده هموار شده و قدم‌هایی نیز برای بهبود شرایط حوزه درمان شهرستان نیز برداشته شده است.
وی با اعلام اینکه سیستم درمانی شهرستان خوی بعنوان سانتر درمانی شمال استان آذربایجان غربی خدمات درمانی تخصصی ارائه می‌کند، افزود: و نمی‌تواند خدمات مناسبی به بیماران ارائه کند لذا در زلزله اخیر نیاز مبرم به وجود یک بیمارستان تروما در شهرستان جهت ارائه خدمات به شهرهای همجوار بویژه شمال استان را نمایان کرد.
نجف‌زاده تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، دستورهای لازم در خصوص لزوم احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی با محوریت ارائه خدمات به بیماران ترومایی از طرف معاون توسعه وزارت بهداشت صادر شده تا این بیمارستان نیز به چرخه آموزشی دانشجویان رشته پزشکی دانشکده پزشکی خوی اضافه شود.
در این مراسم با حضور مسوولین همچنین از تمبر اختصاصی رشته پزشکی عمومی دانشکده پزشکی خوی رونمایی شد.
در اولین دوره رشته پزشکی دانشکده پزشکی خوی ۲۱ نفر دانشجو پذیرش شده اند که به نمایندگی از دانشجویان، اولین روپوش پزشکی به دو دانشجوی دختر و پسر این دانشکده اهدا شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = یک