آذربایجان غربی آماده خلق حماسه ای دیگر برای ایرانی قوی

آذربایجان غربی آماده خلق حماسه ای دیگر برای ایرانی قوی

آرازآذربایجان، شمارس معکوس برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری آغاز شده است؛ شهر پر شده از تصاویر و بنرهای تبلیغاتی کاندیداها، ستادها فعال و گاه مناظراتی بین چند نامزد برگزار می شود.
هواداران از هیچ تلاشی برای معرفی کاندیداها دریغ نمی‌کنند؛ عکس کاندیداها علاوه بر جایگاههای تبلیغاتی تعیین شده، از پشت شیشه مغازه ها ، گاه شاخه درختان و حتی پشت شیشه ماشین هواداران خودنمایی می کند که نشان از شور هواداران برای معرفی کاندیداهای محبوب خود دارد.
این روزها علاوه بر پخش مناظرات بین داوطلبین نمایندگی در صدا و سیمای مرکز استان، مردم با حضور در مراسم سخنرانی نامزدها در ستادهای مختلف در پی انتخابی اصلح هستند.
در کنار شور و هیجان نزدیک شدن به روز انتخابات، از بین اقشار مختلف مردم رفته و به صورت رندمی سوالاتی در خصوص مشارکت و انتظاراتشان از نمایندگان آتی مجلس پرسیده و گزارش زیر تنظیم شده است.
نمایندگان مجلس باید دغدغه پیشرفت داشته باشند
احمدی کارمند یکی از ادارات دولتی با اشاره به اینکه اشتغال دغدغه مهمی محسوب می شود، گفت: آذربایجان غربی فرصت‌های زیادی از جمله مرز، معادن، فرصت‌های گردشگری، کشاورزی و.. برای توسعه دارد که انتظار می رود نمایندگان آتی مجلس، برنامه ای جامع برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها و ایجاد اشتغال داشته باشند.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت گردشگری خوبی است و هم مرزی با ۳ کشور فرصتی مغتنم برای توسعه منطقه است، گفت: با تقویت حوزه گردشگری می‌تواند پای گردشگران خارجی را نیز به کشور باز و از این طریق برای کشور ارزآوری کرد.
احمدی با بیان اینکه نماینده اصلح کسی است که علاوه بر برخورداری از تحصیلات مناسب و صاحب‌نظر بودن در یک حوزه تخصصی، در حیطه‌های دیگر نیز صاحب‌نظر باشد، گفت: من فردی را انتخاب می‌کنم که دارای تحصیلات کافی، تخصص و مهارت لازم باشد و از نماینده مجلسم انتظار دارم که دغدغه پیشرفت کشور را داشته باشد و با تصمیماتش در راستای پیشرفت کشور گام بردارد.
وی تاکید کرد: حضور در انتخابات وظیفه شرعی و ملی ماست و هرقدر این مشارکت پرشورتر باشد دشمنان کمتر به فکر توطئه برای کشور خواهند بود.
نباید اجازه داده شود فردی که مناسب نمایندگی نیست به مجلس راه پیدا کند
مادر یک شهید با بیان اینکه جوانان زیادی برای دفاع از یک وجب از خاک کشور و حفظ استقلال میهن جان خود را فدا کردند، گفت: هرکس که حفظ استقلال کشور برایش مهم است باید با لبیک به فرمایشات رهبری در انتخابات شرکت کنند.
وی با بیان اینکه مردم گاهی به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود شغل برای جوانان از برخی مسئولان دلسرد می شوند، گفت: متاسفانه همانطور که در ادوار گذشته هم شاهد بودیم برخی از نامزدها قولهایی می دهند اما بعد از نشستن بر کرسی مجلس به وعده هایشان عمل نمی کنند اما نباید اجازه داده شود فردی که مناسب نمایندگی نیست به مجلس راه پیدا کند.
این مادر شهید گفت: برخی قوانین دست و پا گیر هستند و انتظار می رود نمایندگان آتی مجلس با تسهیل قوانین زندگی را برای مردم راحت تر کنند.
افزایش رفاه مردم اولویت نمایندگان مجلس باشد
دلاور یک فعال فرهنگی با بیان اینکه ملاک برای انتخاب اصلح ابتدا شناخت وعده‌های کاندیداست، افزود: از نامزدهای منتخب می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به رفاه مردم و مشکلات معیشتی آن‌ها داشته باشند و قوانینی به نفع مردم و در راستای افزایش رفاه و رفع مشکلات اقتصادی جامعه وضع و مصوب کنند.
وی با بیان اینکه افزایش اشتغال و کاهش تورم وازدواج جوانان را عمده مطالبه مردم از نمایندگان دانست و گفت: اگر نمایندگان وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را به خوبی انجام دهند بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف مرتفع خواهد شد.
این فعال فرهنگی ادامه داد: حضور همه‌جانبه و گسترده مردم در انتخابات نشان از شعور سیاسی و مسئولیت‌شان در قبال جامعه است و مردم با بصیرت کشور حتما در انتخابات شرکت کرده و با رای خود در عمران و آبادانی منطقه خود تاثیرگذار خواهند بود.
مجلس سالم نیازمند نمایندگان سالم و تراز اول کشوری است
یک روحانی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضوع مشارکت مردم در عرصه های مختلف به عنوان نماد و تبلور جمهوریت نظام مورد توجه قرار گرفته و حضور گسترده مردم در صحنه های حمایت از نظام، نقش موثری در اقتدار بیشتر ایران اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی خواهد داشت.
وی ادامه داد: مجلس سالم نیازمند نمایندگان سالم و تراز اول کشوری است چرا که مجلس پایه و اساس قانونگذاری در کشور بوده و هر جامعه با قانون های مصوب از سوی مجلس پیش می رود.
لزوم اصلاح قوانین دست و پا گیر توسط نمایندگان مجلس
یک فعال اقتصادی مسائل اقتصادی را از مهمترین دغدغه‌های پیش روی کشور دانست و گفت: باید افرادی متخصص و توانمند در این حوزه وارد مجلس شوند.
وی با بیان اینکه وجود مجلس توانمند و متخصص زمینه‌ساز تقویت بخش خصوصی است، افزود: یک نماینده باید دغدغه‌های بخش خصوصی را درک کرده و مصلحت این بخش را در نظر بگیرد.
این تاجر در ادامه با بیان اینکه مردم افرادی را برای حضور در مجلس انتخاب کنند که حداقل دانش اقتصادی را داشته و به مسائل روز حوزه تولید و تجارت آگاه باشند، گفت: نمایندگان در صورت داشتن این دانش می‌توانند موانع پیش روی بخش تولید و تجارت را شناسایی کرده و با تصویب قوانین جدید و همچنین اصلاح قوانین دست و پاگیر، شرایط کار را برای فعالان اقتصادی تسهیل کنند.
یک بانوی خانه دار و دارای ۴ فرزند اشتغال و تهیه مسکن را از مهم ترین انتظاراتش از نماینده آتی مجلس برای حوزه انتخابیه شهرستان خوی اعلام کرد و گفت: مردم شهرستان خوی بدلیل قرار گرفتن روی خط زلزله، در طول سال زمین لرزه های متعددی را تجربه می کنند لذا توجه به موضوع مقاوم سازی مساکن این شهرستان باید مورد توجه نماینده مجلس قرار گیرد.
این بانوی ۵۴ ساله ادامه داد: اگر چه موضوع احداث مسکن ملی در دست اقدام است اما انتظار می رود نمایندگان شرایط را برای بهبود روند پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به جوانان فراهم کنند تا جوانان تمایل بیشتری برای تشکیل خانواده داشته باشند.
نمایندگان به وعده های خود عمل کنند
یک استاد دانشگاه با اشاره به وجود عقب ماندگی ها در برخی شاخص‌ها در استان و ارومیه گفت: اخذ اعتبارات مناسب برای استان با هدف جبران بخشی از عدم توسعه یافتگی های سنوات گذشته باید در اولویت نماینده آتی باشد، از آنجایی که در حال حاضر بیکاری مهمترین چالش است، توقع داریم نمایندگان در دوره جدید تلاش برای رفع این معضل را در اولویت خود قرار بدهند.
وی با بیان اینکه طبیعتا در انتخابات شرکت خواهم کرد، گفت: من از نماینده مجلس انتظار دارم که وظایف خود را در حوزه قانونگذاری بداند و وعده‌های اجرایی که توان عملیاتی آنها را ندارد، ندهد.
این استاد دانشگاه گفت: مردم باید از طریق اتکا به افراد مورد وثوق جامعه، نمایندگان اصلح را بررسی کنند و یا خودشان به مقایسه میزان توانایی فرد با وعده‌هایش بپردازند.
وی آذربایجان غربی و ارومیه را مرزی و دارای پتانسیل‌های فراوان به واسطه وجود مرز دانست و گفت: انتظار می رود نماینگان آتی فرصت بهره مندی از این ظرفیت را برای مرزنشینان بیش از این فراهم کنند چرا که ارتباط با همسایگان فرصت اشتغال و رونق اقتصادی را به ارمغان خواهد آورد.
خودمان باید سرنوشت سیاسی خودمان را رقم بزنیم
یک رای اولی با بیان اینکه اعتقاد دارم خودمان باید سرنوشت سیاسی خودمان را رقم بزنیم پس حتماً در انتخابات جمعه شرکت خواهد کرد، افزود: نمی‌توانیم در خصوص مسائل کلان کشور و به کار گماردن مسئولان بی‌تفاوت باشیم لذا هر شهروند ایرانی می‌تواند با استفاده از حق رای و انتخاب فردی انقلابی و متخصص در آینده خود سهم داشته باشد.
این دانشجوی سال اول با اشاره به هجمه دشمنان در کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات، گفت: دشمنان ایران و ملت ما همواره در تلاش هستند با جنگ روانی، دلسرد کردن مردم از نظام، مردم را نسبت به انقلاب و مسئولان بدبین کنند لذا ما جوانان نیز به عنوان اقشار تاثیرگذار در جامه با حضور خود این فرصت را به دشمن ندهیم.
او با اشاره به ویژگی های یک انتخاب اصلح گفت: یک نماینده خوب باید فردی انقلابی در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین مقید به نظام جمهوری اسلامی باشد تا بتواند مجلس را در تمام امور یاری کند. همچنین کاندیداها نیز بعد از انتخاب شدن نباید منافع خود را به منافع مردم ترجیح دهند و باید بدانند که آنها منتخب مردم بوده و عملکرد آنها زیر ذره‌بین مردم قرار دارد.
این دانشجوی رشته اقتصاد توجه به قشر جوان را یک مسئله مهم که باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد، مطرح کرد و ادامه داد: باید فرصت‌ها به افراد جدیدی که وارد این عرصه شده‌اند داده شود و مردم فقط نمایندگان ادوار گذشته را انتخاب نکنند چرا که نسل جوان با ایده های نو می تواند فرصت برای ارتقای بسیاری از شاخص‌ها را بیشتر فراهم کند.

دریاچه ارومیه فراموش نشود
حاج رضا یک کشاورز ۶۸ ساله با بیان اینکه ارومیه شهری است که اکثر مردم آن یا کشاورز زاده و دارای باغ هستند یا خودشان از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند، گفت: بسیاری از کشاورزان سالانه به خاطر وجود دلالان زحمت و دسترنج یک سال خود را به قیمت ناچیزی بفروش می رسانند و حتی گاه موضوع فروش این محصولات به معضلی بزرگ برای ما کشاورزان تبدیل می شود.
وی ادامه داد: انتظار داریم نماینده مجلس فکری به حال کشاورزان کند تا شرایطی فراهم شود که محصولات کشاورزان به راحتی و با قیمتی به صرفه در بازار هدف به فروش رود و معضل هر ساله ای مثل فروش سیب در این دیار تکرار نشود.
این کشاورز موضوع دریاچه ارومیه را مهم و حیاتی دانست و افزود: ما انتظار داریم نماینده آتی مجلس ارومیه پیگیر تامین حقابه دریاچه باشد چرا که اگر دریاچه نابود شود با پخش نمک روی اراضی امکان کشاورزی نیست و همه مردمان باید از منطقه کوچ کنیم.
او با بیان اینکه حتما در انتخابات روز جمعه شرکت خواهد کرد، اظهار کرد: شرکت نکردن در انتخابات راه حل نیست، بلکه با هر فردی که آینده کشور و وطنش برای او اهمیت داشته باشد در انتخابات شرکت کرده و با انتخاب فردی کاردان و تحصیل کرده در ایجاد فرصت رشد در منطقه انتخابیه خود سهیم خواهد شد.
انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره خبرگان رهبری فردا ۱۱ اسفند برگزار و به زودی افرادی برای قانون گذاری بر روی کرسی های مجلس خواهند نشست اما مطالبات مردم رکن مهمی است که انتظار می رود نمایندگان پس از ورود به مجلس و آغاز فعالیت خود در اولویت قرار داده و به جای حفظ جایگاه و منفعت طلبی خود، مردم مناطقی که آنها را به بهارستان به عنوان نماینده انتخاب کردند را منتفع کنند.
آذربایجان غربی ۱۲ کرسی نمایندگی مردم استان در مجلس شورای اسلامی و ۳ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


8 − = دو