معاون شهرک هاي صنعتي کشوردراروميه:

آذربایجان غربی بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذاران خارجی است

آذربایجان غربی بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذاران  خارجی است

گروه خبر:به گزارش آراز آذربایجان، غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی با توجه به داشتن بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای خارجی و تنها راه ارتباطی ایران با اروپا، بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذار خارجی است.
وی افزود: ایران برای پیشرفت راهی جز تولید و صنعتی شدن ندارد و به همین جهت نیز رهبر انقلاب چندین سال است که شعار سال را حول محور تولید قرار می دهند و بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.
سلیمانی گفت: کشوری در دنیا قدرتمند است که تولید کند و بتواند تولیدات خود را در جهان عرضه نماید و درهمین راستا دولت ها زحمات زیادی برای توسعه و گسترش تولید ملی کشیده اند اما دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی هایی که انجام داده توانسته گام موثر و مفیدی در جهت تولید ملی بردارد.
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: هر چند با یک دولت معجزه ای اتفاق نمی افتد و این کار زمان بر است و در واقع باید اقتصاد به مردم واگذار شود تا به رشد و شکوفایی برسد.
وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت و البته مجلس رخ داده تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر گسترش تولید داخلی داشته باشد و دولت نیز عزم خود را برای اجرای این قانون جزم کرده است.
سلیمانی اذعان کرد: هرچند در حال حاضر در تنگناهای مالی قرار داریم اما هدف اصلی دولت که ثبات متغیرهای کلان سیاست بود محقق شده و رشد منفی اقتصادی از بین رفته است.معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران اظهار داشت: ایران دو سال است که با جامعه جهانی وارد مذاکره شده تا شاید بتواند فرصت هایی که به ناحق از ایران و ملت فرهیخته اش گرفته شده را بازگرداند.وی افزود: اقتصاد کشور در سال گذشته سه و یک دهم رشد داشته که بیش از نیمی از آن به شهرک های صنعتی مربوط می شود و همگی باید همسوی لوکوموتیوی که شروع به حرکت کرده است باشیم.
سلیمانی گفت: سازمان شهرک های صنعتی و صنایع کوچک در رابطه با سیاست های دولت متولی دو موضوع اصلی به عنوان گسترش شهرکها و نواحی صنعتی و توسعه صنایع کوچک و متوسط در بین مردم است.معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به افزایش افراد تحصیلکرده و بیکار در خانواده ها ، ایجاد صنایع کوچک و زود بازده اشتغال سریع را در پی خواهد داشت و علاوه بر آن با بکار گیری سرمایه مردم توسعه بیشتر تولید را تضمین خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اگر توافقات صورت بگیرد GPT ایران تا دو برابر قابل رشد است اما باید زیر ساخت ها برای سرازیر شدن سرمایه گذاران خارجی آماده شود.سلیمانی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با توجه به شرایط خاص جغرافیایی پتانسیل بسیار زیادی برای سرمایه کذاری خارجی دارد ولی باید زیرساخت های لازم را برای این امر محیا کند در این صورت شکاف توسعه بین استانها کاهش می یابد و آذربایجان غربی نیز به عنوان یکی از استان های پیشرفته مطرح می شود.در ادامه این مراسم نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارومیه در حال حاضر در صنایع غذایی رتبه خوبی در کشور دارد که همگی از بخش خصوصی نشات گرفته است.
وی افزود: در شهرکها صنعتی چندین نفر پتانسیل مدیریت دارند اما چون پیرو جریان های سیاسی نیستند نتوانستند به رتبه های بالایی دست پیدا کنند.
قاضی پور گفت: استان آذربایجان غربی پتانسیل بالقوه بسیار زیادی دارد و قطب اول تولید چغند قند در کشور محسوب می شود علاوه بر آن در تولید سیمان نیز یکی از قدرت های کشور است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولید برق آذربایجان غربی دو برابر مقدار مصرف آن است و تنها استانی است که با اروپا هم مرز می باشد و به همین جهت در زمان جنگ بیشترین خدمت را به دلیل نا امن بودن جنوب به کشور انجام داده است.
وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی مظلوم هستند چون کسی حاضر به سرمایه گذاری در این صنایع نیست بلکه در همان ابتدا به خاطر برداشت مالی وارد می شوند.
قاضی پور اذعان کرد: وظیفه سازمان شهرکهای صنعتی فقط فروش زمین به تولید کنندگان نیست بلکه توسعه و تجهیز زیرساخت ها به عهده این سازمان می باشد و این شرکت باید از تولید کنندگان در این شرایط بد اقتصادی حمایت کند

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


4 + = پنج