نماينده مردم اروميه در مجلس:

آذربایجان ظرفیت و استحقاق حضور در کابینه دولت را دارد

آذربایجان ظرفیت و استحقاق حضور در کابینه دولت را دارد

گروه خبر:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخشی از برنامه هایمان در حوزه رفاهی و بهبود شاخص سلامت قرار داده ایم بحث بیمه فراگیر را نیز در حال پیگیری هستیم تا همه مردم امکان بازنشستگی را داشته باشند.
به گزارش آرازآذربایجان، دومین جلسه شورای ادارای در آذربایجان غربی با حضوز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مقام عالی استان، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در حالی انجام شد که وزیر تعاون از حس و حال انتخابات بود و در دفاع از انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور لب به سخن گشود.
علی ریبعی با انتقاد از برخی از افرادای که اعتقاد دارند، انتخاب روحانی در انتخابات از سرناچاری بوده، گفت: به طور یقین اعلام می کنم که انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب سلبی نبوده و مردم به خاطر علاقه و به خاطر برنامه های ایشان را انتخاب کردند.
ربیعی در دفاع از انتخاب روحانی، گفت: ایشان برای منتخب شدن با آبروی دیگران بازی نکرده و برای مطرح شدن اقدام به دروغگویی نکردند و انتخاب ایشان قطعا از سر عشق و علاقه مردم بوده است.
وی در ادامه سخنان خود به وضعیت نابسامان کودکان بازمانده از تحصیل در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۲۴۵ کودک بازمانده تحصیل در کشور وجود دارد که نیازمند ساماندهی هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تحت پوشش قرار گرفتن مردم استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از مردم آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، تلاش ما بر این است که سهم آذربایجان غربی افزایش یابد.
این مسئول به ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی در آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر رشد طلاق در این استان سیر نزولی داشته و از سال ۹۲ تاکنون ۱۲ درصد کاهش داشته است.
ربیعی از کاهش چهار درصدی کودک آزاری و همسر آزاری در استان خبر داد و تصریح کرد: طبق اعلام پزشکی قانونی استان شاهد کاهش ۱۴ درصدی مرگ و میر افراد در این استان بر اثر مصرف مواد مخدر هستیم.
*بیمه تامین اجتماعی را در کشور فراگیر می_کنیم
وی افزود: بخشی از برنامه هایمان در حوزه رفاهی و بهبود شاخص سلامت قرار داده ایم بحث بیمه فراگیر را نیز در حال پیگیری هستیم تا همه مردم امکان بازنشستگی را داشته باشند.
در ادامه جلسه شورای اداری نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری توسط مسئولان استانی تاکید کرد.
وی به ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) اشاره کرد و گفت: وجود این دو بزرگوار برای مردم کشور ما نعمت بسیار بزرگی بوده امیدواریمئ بتوانیم از فاضل این بزرگوران بهره ببریم.
*آذربایجان¬غربی می‌تواند بستر سرمایه_گذاریهای مختلف و متعدد باشد
قربانعلی سعادت در همین جلسه اظهار داشت: آذربایجان غربی از شرایط ویژه جغرافیایی و اقتصادی برخوردار است که می‌تواند بستر سرمایه گذاریهای مختلف و متعدد باشد.
وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند با بسترسازی‌های لازم زمینه ورود شرکتهای زیر مجموعه خود را در عرصه سرمایه گذاریهای آذربایجان غربی فراهم آورد.
سعادت گفت: حمایت ویژه از توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز از جمله مواردی است که می‌بایست در درستور کار حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آذربایجان غربی باشد.
وی افزود: اساساً توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی باید در راستای ایجاد اشتغال و در حوزه وسیع و گسترده‌ای انجام شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: لازم است در حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی جدی تری در استان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت گیرد.
سعادت افزود: با مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، می‌توان به توانمندسازی اقشار مختلف مردم و بویژه اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار، معتادین بهبود یافته و محبوسین آزاد شده کمک کرد.
*آذربایجان ظرفیت و استحقاق حضور در کابینه دولت را دارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیزدر این جلسه بر ضرورت حمایت از جامعه کارگری آذربایجان غربی تاکید و خطاب به وزیر تعاون ، گفت”که از شما انتظار داریم که از استان محروم آذربایجان غربی و از تمامی کارگران و خانه کارگران و صنف کارگذری حمایت کنید.
روح الله حضرت پوراز وزیر تعاون درخواست کرد که تسهیلات ویژه ای در جهت خانه دار شدن جامعه کارگری اختصاص دهند تا این جامعه زحمت کش بتوانند صاحب خانه شوند.
وی ادامه داد: از رئیس جمهور انتظار می رود که از ظرفیت های استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در کابینه جدید دولت استفاده کند، آذربایجان غربی با تقدیم شهدا به نظام انقلاب اسلامی محقق استفاده از کابینه جدید دولت است.
این مسئول بر ضرورت رفع محرومیت از شهرهای آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم وزیر کاربه قول خویش در رابطه با سرمایه گذاری شرکت‌های شستا در آذربایجان غربی داده بود ورود این شرکت‌ها برای سرمایه گذاری در استان ما که حدود ۲۶۴ شرکت هستند را تسهیل کند تا به نحوی به اشتغال‌زایی در مناطق محروم آذربایجان غربی کمکی کرده باشد. روح‌الله حضرت‌پور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با ابراز تاسف از عقب ماندگی‌های این استان با وجود گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی اظهار کرد: انتظار داریم در دولت جدید آقای روحانی مشکلات آذربایجان غربی حل شده و از محرومیت‌های آن کاسته شود.
*وضعیت آذربایجان¬غربی در حوزه بهداشت وخیم است
نماینده دیگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به وضعیت وخیم آذربایجان غربی در حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: استان ما در حوزه بهداشت جزو آخرین استان های کشور است و از لحاظ برخورداری از تخت بیمارستان محروم است .
هادی بهادری از کمبود یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستان در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با افتتاح چند تخت بیمارستانی محدود مشکلات آذربایجان غربی حل نمی‌شود.
سید هادی بهادری در این جلسه شورای اداری آذربایجان غربی اظهار کرد: حوزه بسیار وسیعی را شما مدیریت می‌کنید و از نظر حجم کار و جامعه مخاطب و تحت پوششی بهزیستی وزارت خانه شما یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌های کشور است و از ظرفی نیز در بحث‌های اقتصادی نیز بالغ‌بر ۴۰ درصد اقتصاد کشور به وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی وابسته است و نگاه‌های خیلی از افراد به وزارت خانه شما است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در آذربایجان غربی با توجه به وضعیت شاخضصهای این استان نیاز به توجه ویژه‌ای داریم چراکه ما در بحث محصلین بازمانده از تحصیل متاسفانه جزو ۵ استان اول کشور هستیم و در حوزه زنان سرپرست خانوار وضعیت مناسبی در آذربایجان غربی وجود ندارد.
وی افزود: در حوزه بهداشت و سلامت که به وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط می‌شود، شاخص آذربایجان غربی در این حوزه و به‌خصوص حوزه سلامت جزو آخرین‌های کشور استو انتظار داریم در این حوزه کارهای بیشتری انجام شود و افتتاح چند تخت بیمارستانی محدود مشکلات آذربایجان غربی حل نمی‌شود چراکه امروز کمبود هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی وجود دارد.
بهادری گفت: تولید لاستیک‌های ماشین‌های بزرگ را در آذربایجان غربی به ما قول داده بودند که پس ازپیگیری‌های من در جواب شنیدم که در استان‌های دیگر ایجاد شد و به استان شما نرسید و هم‌ اکنون دیگر نیازی در آذربایجان غربی برای تولید این لاستیک‌ها وجود ندارد.وی بیان کرد: در آذربایجان غربی می‌توان در زمینه گیاهان دارویی و تولید دارو کارهایی انجام شود و در بحث فنی حرفه‌ای نیز باید کارهای بیشتری انجام دهیم و نیاز به توجه ویژه‌ای داریم تا مشکلات مختلف آذربایجان غربی حل شود.
*باید نگاه عادلانه را به مناطق محروم مرزی آذربایجان برسانیم
نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق مرزی و شهرهای کردنشین و محروم با نگاه عادلانه تحکیم می‌شود. محمد قسیم عثمانی در ادامه جلسه اظهارداشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در مناطق مرزی و شهرهای کردنشین و محروم با نگاه عادلانه تحکیم می‌شود و اگر نگاه عادلانه را به مناطق دوردست برسانیم، مردم نظام خود را بیش از پیش دوست خواهند داشت.
عثمانی آذربایجان‌غربی را استان تفاوت‌ها و تبعیض‌ها عنوان کرد و افزود: بی‌عدالتی به‌طور چشمگیری در این استان وجود دارد و هنوز بخشی از رسالت‌های انقلاب اسلامی به آذربایجان‌غربی نرسیده است و پس از ?? سال، درگیر مشکلاتی هستیم که قبل از انقلاب وجود داشته است.
نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از اتفاقی که انقلاب اسلامی به‌خاطر آن به وقوع پیوست، هنوز در آذربایجان‌غربی برچیده نشده است که این بخش برای مردمی که نظام و رهبری را دوست دارند و خود را جزوی از نظام می‌دانند و سینه را مقابل دشمن سپر کرده‌اند، اما قسمتی از برکت‌های نظام هنوز متوجه این استان و شهرستان بوکان نیست.
وی تصریح کرد: این وضعیت صرفاً در بوکان صادق نیست، بلکه در شهرستان‌هایی مانند تکاب و شاهین‌دژ وضعیت نامناسب‌تری وجود دارد و هرچه فاصله شهری از مرکز استان بیشتر باشد، فاصله آن از امکانات نیز بیشتر است.
عثمانی با انتقاد از استاندار آذربایجان‌غربی که سفرهای محدودی به شهرستان‌های بوکان، تکاب و شاهین‌دژ داشته است، افزود: ما که گناه نداریم که فاصله شهر ما از مرکز استان زیاد است و دوست داشتیم در ۲۰ کیلومتری مرکز استان قرار داشتیم تا امکانات به نحو مطلوبی در شهر ما قرار می‌گرفت.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− پنج = 0