۷۰۰۰ هکتار از اراضی مشکل دار خوی و چایپاره تعیین تکلیف می شوند

۷۰۰۰ هکتار از اراضی مشکل دار خوی و چایپاره تعیین تکلیف می شوند

آراز آذربایجان، ۷ هزار هکتار از اراضی مشکل دار شهرستان های خوی و چایپاره با دستور مدیر سازمان ملی زمین و مسکن کشور تعیین تکلیف می شوند.
حدود ۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان های خوی و چایپاره دچار مشکل مشکل اند و پرونده های قضایی متعددی برای شهروندان خویی و چایپاره ای در این خصوص تشکیل شده است و مردم از وضعیت پیش آمده بشدت ناراحت بودند بطوریکه با تشکیل چندین جلسه در خوی و مرکز استان و تهران با مسئولین ،مدیران کل و معاونین وزیر، مقرر شد تیمی متشکل از کارشناسان زبده و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور در شهرستان های خوی چایپاره حضور یابند تا این مشکل چندین ۱۰ ساله حل و فصل شود .
دکتر عادل نجف زاده نماینده خوی و چایپاره در مجلس اظهار کرد : غیر قابل باور بود که کسانیکه سال های دارای زمین آبا و اجدادی هستند زمین هایشان توسط برخی ادارات سند خورده و خلع ید شود.
وی تصریح کرد : قانون همیشه فصل الخطاب مجلس و نمایندگان است اما وقتی ناله های مردم از این همه حق کشی شنیده می شود دیگر ضروری بود برای احقاق حق و حقوق پایمال شده اقدامی عاجلی می شد.
نجف زاده افزود : برای احقاق حق و حقوق مردم جلسه ای با معاون وزیر و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با حضور نمایندگان اراضی مشکل دار در تهران برگزار شد و صدای مردمی که حق و حقوق شان پایمان شده بود به گوش مسئولین کشوری رسیده شد .
وی تصریح کرد : با توجه به اینکه دولت دکتر رییسی دولت پاسخگو و عدالت محور است مقرر شد جلسه ای با حضور مدیر عامل سازمان ملی مسکن و زمین و کارشناسان سازمان در شهرستان خوی تشکیل شده و محل ها و زمین مشکل دار بازدید میدانی شوند .
نجف زاده افزود : چند ماه پیش نیز برای حل این مشکل جلسه ای متشکل از مدیران کل منابع طبیعی ،کشاورزی و مسکن در محل شهر فیرورق تشکیل شد.
وی تاکید کرد : امیدوارم با مجموعه اقدامات انجام شده و عدالت ورزی که از رییس جمهور و مسئولین رده بالای کشوری دارم حق و حقوق پایمال شده مردم خوی و چایپاره در اسرع وقت احقاق شود .
فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور نیز در جلسه تعیین تکلیف زمین مشکل دار خوی و چایپاره اظهار کرد: بنای سازمان احقاق حق و حقوق مردم خوی و چایپاره است و با روشنگری ها و استدال های قوی و محکم نماینده مردم خوی در مجلس برای بازدیدمیدانی از زمین ها و اراضی مشکل به شهر خوی آمدیم تا سخنان مردم را شنیده و تصمیمات روشنی در خصوص تعیین تکلیف این زمین ها بگیریم.
وی تصریح کرد : مردم باید به حق و حقوق واقعی شان برسند و نباید با مردم رفتار دوگانه ای داشت و احیانا آن ها از امید به زندگی ناامید کرد .
فخاری تاکید کرد : بی شک خبرهای خوبی در این زمینه در آینده نزدیک بگوش مردم خوی و چایپاره می رسد.
در طول سالهای گذشته حدود ۷ هزار هکتار از اراضی و زمین های آبا و اجدادی و سنددار مردم شهرستان های خوی و چایپاره توسط منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی تصرف شده و اینکار موجب شده که مردم برای حل مشکل و احقاق حق و حقوق شان صدای اعتراض خودشان را به گوش مسئولین کشوری برسانند و در جلسه ای برای حل و فصل این مشکل چندین ساله تشکیل شد به دستور مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن مقرر شد جلسه رفع تداخل بزودی برگزار شود تا مردم بتوانند حق و حقوق پایمال شده شان احقاق حق کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


4 + = سیزده