سامانه‌ بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

سامانه‌ بارشی آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

آرازآذربایجان،رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه‌ بارشی که با خود بارش برف و باران به همراه دارد از امروز /یکشنبه/آذربایجان‌غربی را فرا گرفت.
اردلان محمدپور اظهار کرد: این سامانه از امروز به تدریج وارد منطقه شده و تا روز چهارشنبه به فعالیت خود به صورت بارش برف و باران ادامه می‌دهد که بارش‌ها در مناطق جنوب غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی در روز دوشنبه همراه با تقویت آن، از شدت بیشتری برخوردار است و در مناطق جنوبی استان با وزش باد گاها شدید تا حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت همراه خواهد بود.
رییس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: با ورود و فعالیت این سامانه بارشی دمای هوای شبانه در مناطق مختلف استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.
وی در خصوص میزان بارش ها در شبانه روز گذشته نیز گفت: در این مدت بیشترین بارش استان در پیرانشهر ۲.۸ میلی متر ثبت شد و بارش در سردشت ۱.۵ میلی متر گزارش شده است.
محمدپور یاداور شد: در شبانه روز گذشته چالدران با دمای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای هفت درجه سانتی‌گراد گرمترین شهرها استان بود ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و سه درجه سانتی‌گراد ثبت شد.
ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.
شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.
مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


پنج − = 0