مديرکل راه و شهرسازي استان:

۸۲ درصد از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شده است

۸۲ درصد از کریدور  بزرگراهی غرب کشور  در آذربایجان‌غربی  افتتاح شده است

گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش صورت گرفته، از ۵۳۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان، تاکنون ۴۳۶ کیلومتر با ۸۲ درصد پوشش افتتاح شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، سیدمحسن حمزه‌لو افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک‌ هزار و ۵۳۰ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان متصل می‌کند که ۳۰ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای به طول ۵۴۰ کیلومتر در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری آذربایجان‌غربی با سه کشور، این استان را به دروازه اصلی ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده است.
حمزه‌لو ادامه داد: عمده حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی استان یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.
وی افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ۱۸۹ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر با سرعت اجرا می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 2