نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

وضعیت سازمان های بیمه گر بسیار نگران کننده است

وضعیت سازمان های بیمه گر بسیار نگران کننده است

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وضعیت سازمان های بیمه گر را نیازمند تصمیم گیری فوری مجموعه حاکمیت ارزیابی کرد و گفت: اکثریت صندوق های بیمه گر به نوعی وابسته به بودجه دولت و یا بودجه دستگاه های متولی خود شده اند و برای پایان دادن به این وضعیت باید تصمیم اصولی گرفته شود.
رسول خضری افزود: در بین تمامی صندوق های بازنشستگی تنها سازمان تامین اجتماعی در شرایط تعادل نسبی و شکننده قرار دارد که وضعیت این سازمان نیز به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر بسیار نگران کننده است.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به عنوان مجموعه ای که بیشترین تعداد بیمه شده و بازنشسته را دارد اگر برای تامین منابع با مشکل مواجه شود بعید است که حتی دولت نیز توان رفع این مشکل را داشته باشد. این سازمان در حال حاضر ماهیانه ۶ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که از بودجه ماهیانه و حتی سالیانه بسیاری از دستگاهها بیشتر است بنابراین قابل تصور نیست که روزی دولت بخواهد چنین هزینه ای را متقبل شود.
نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی وجود عزم و اراده جدی در مدیریت سازمان تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با توجه به مدیریت توانمند و جامع کنونی این سازمان، در این سال ها شاهد هستیم که برای پیدا کردن راهکارهای اصولی و بلندمدت در راستای عبور از چالش ها تلاش زیادی صورت می گیرد و حتی برای صدور سیاست های کلان مقام معظم رهبری در حوزه نظام تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی نیز پیگیری هایی صورت گرفته است. خضری راهکار نهایی رفع مشکلات فعلی را پایان دادن به برخی تعهدات بدون منبع برای سازمان تامین اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی خدماتی را به اقشاری از جامعه ارائه می دهد که بنا است دولت هزینه آن را بپردازد و هزینه این تعهدات برای دولت در هر سال به هزاران میلیارد تومان می رسد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،وی ادامه داد: باید با یک برنامه اصولی بخشی از این تعهدات ملغی شود و همچنین برای پرداخت بخش دیگری از تعهدات نیز تمهیداتی اتخاذ شود که دولت بتواند منابع مالی لازم را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تداوم وضعیت فعلی سازمان تامین اجتماعی را غیرممکن و بسیار زیان بار دانست و گفت: گذشت زمان تنها گسترده شدن ابعاد مشکلات را به دنبال خواهد داشت و بهتر است بدون اتلاف وقت برای آینده پیش بینی لازم صورت گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


1 + چهار =