مديرکل راه و شهرسازي استان:

۶ هزار واحد مسکن در آذربایجان‌غربی آماده بهره‌برداری است

۶ هزار واحد مسکن در آذربایجان‌غربی  آماده بهره‌برداری است

گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به پایان ساخت ۶ هزار مسکن در استان گفت: این واحدها تا عید نوروز افتتاح می شوند. به گزارش آراز آذربایجان، سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به هدف دولت در حمایت از طرح تولید مسکن اظهار کرد: در این طرح بیش از ۴۲ هزار واحد خود مالکی در قالب تفاهم نامه امضا شده که بیش از ۶ هزار واحد آن تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم و منویات مقام معظم رهبری، طرح نهضت ملی مسکن با ترسیم هدف چهار میلیون واحد در چهار سال عملیاتی شده و سهم آذربایجان‌غربی ۲۰۳ هزار واحد است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ هزار و ۵۳۰ متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: زمین ۱۸۵ هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی تامین شده است که ۲ برابر سهمیه نهضت ملی مسکن است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: البته برای افزون بر ۱۸۸ هزار واحد مسکونی در استان تامین زمین شده است.
حمزه لو افزود: مشکلی از بابت تامین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد و روند اجرای طرح های مسکن به صورت دقیق مورد رصد هستند تا بدون وقفه اجرایی شوند.
وی گفت: مسکن روستایی، خود مالکی، بازآفرینی شهری، استیجاری و دیگر تقسیم بندی‌ها انجام شده که طبق این دستورالعمل در حال پیشروی است و پیشرفت‌های خوبی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی باید برای ۸۰ هزار واحد زمین تامین کنیم، اضافه کرد: تاکنون حدود ۲ برابر این عدد، اراضی مناسب برای بارگذاری مسکونی با الحاق‌ها، تغییر کاربری، ظرفیت سازی در مسکن روستایی و ترسیم شهرک‌هایی که مشخص شده، انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: پس از ۲ سال در قالب‌های مختلف وارد فاز اجرا شده ‌ایم که عمده بحث آن واگذاری گروهی است.
حمزه لو با اشاره به اجرای پروژه مسکن در شهرستان‌های خوی و بوکان افزود: تا پایان سال جاری شروع عملیات اجرایی انبوه‌سازی در شهرستان‌های بوکان و خوی با حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز می‌شود.
وی درخصوص مسکن روستایی نیز اظهار کرد: بحث مسکن در ۲ قسمت داخل حریم و خارج از حریم روستایی تقسیم بندی می‌شوند که اراضی داخل حریم در حیطه راه و شهرسازی است و در قالب برنامه توسعه روستا یک هزار و هفت هکتار زمین تحویل بنیاد مسکن شده است.
وی گفت: شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شامل این طرح و در مرحله دوم نیز شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر مشمول این طرح می‌شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با بنیاد مسکن در مرحله اول، پنج هزار قطعه زمین مشخص و سامانه برای روستاییان برای ثبت نام زمین رایگان باز شده است که بر اساس قوانین تعریفی ثبت نام پذیرفته می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 3 =