مدیر پایگاه ملی حسنلو:

۱۶۰۰ نفر از تپه تاریخی حسنلو دیدن کرده اند

۱۶۰۰ نفر از تپه تاریخی حسنلو دیدن کرده اند

آراز آذربایجان-مدیر پایگاه ملی حسنلو گفت: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ الی یازدهم فرورین در حدود ۱۶۰۰ نفر از مجموعه تاریخی تپه حسنلو دیدن کرده اند.
حسن شیری در این خصوص اظهارداشت: این میزان بازدید در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد.
وی مهمترین دلایل افزایش بازدید کنندگان از محوطه تاریخی حسنلو را، نصب بیلبوردها و تابلوهای جدید در مسیرهای اصلی منتهی به اثر، اجرای برنامه های متنوع نوروزگاه از قبیل؛ برپایی نمایشگاههای صنایع دستی و عکاسی ، اجرای مراسم تکم خوانی و موسیقی سنتی، ارائه غذاهای بومی محلی، برپایی سیاه چادر عشایری عنوان کرد.
شیری استقرار راهنمایان گردشگری، چاپ و توزیع رایگان بروشورهای تخصصی به گردشگران و افزایش امکانات گردشگری را از دیگر دلایل افزایش بازدید از تپه حسنلو دانست وگفت: این اقدامات طی سالیان گذشته از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی انجام گرفته است.
پایگاه ملی منطقه تاریخی حسنلو در ۹ کیلومتری شمال شرقی شهرستان نقده و ۸۰ کیلومتری جنوب ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.
این محوطه با ۱۴ هکتار وسعت و با قدمتی در حدود ۸۰۰۰ سال، یکی از مهمترین مراکز باستان شناسی کشور می باشد که دارای شهرت جهانی بوده و به عنوان بزرگترین شهر و دژ عصر آهن در خاورمیانه مطرح است.
این اثر با ارزش هم اکنون در لیست موقت ثبت در فهرست میراث جهانی قرار دارد که از سال ۱۳۸۲ جهت انجام فعالیتهای علمی، فنی و پژوهشی مستمر تبدیل به پایگاه ملی شده است.
.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


5 × شش =