۵۷۵ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی رهسپار مدارس شدند

۵۷۵ هزار دانش آموز در آذربایجان غربی رهسپار مدارس شدند

گروه خبر: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، افزون بر ۵۷۵ هزار دانش آموز در استان آذربایجان غربی در مقاطع مختلف تحصیلی راهی کلاس‌های درس شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نخستین روز از سال تحصیلی جدید در گفت‌وگوی اختصاصی اعلام کرد: دانش آموزان آذربایجان غربی امسال در پنج هزار و ۴۱۷ مدرسه با ۲۵ هزار و ۱۹۶ کلاس به تحصیل علم و دانش خواهند پرداخت.
وی افزود: تعداد مدارس استان امسال ثابت بوده ولی تعداد کلاس‌ها ۴۱۸ کلاس با تجهیز کلاس‌های مازاد مدارس افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده تعداد دانش آموزان استان نیز از ۵۶۸ هزار و ۹۹۶ نفر به ۵۷۵ هزار و ۲۷۸ نفر افزایش یافته است.
سمرقندی گفت: از مجموع کلاس‌های درس استان ۹۲۵ کلاس برای مقطع پیش دبستانی، ۱۲ هزار و ۹۱۳ کلاس ابتدایی، سه هزار و ۵۳۹ کلاس راهنمایی، هفت هزار و ۴۶۱ کلاس متوسطه و ۳۵۸ کلاس برای دانش آموزان مدارس استثنایی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تعداد کلاس‌ها در مقاطع ابتدایی، راهنمایی هرکدام حدود صد کلاس و در مقطع متوسطه حدود ۲۰۰ کلاس و در مدارس استثنایی نیز ۳۶ کلاس نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
سمرقندی گفت: تعداد دانش آموزان استان نیز در مقطع ابتدایی از ۳۰۵ هزار و ۷۵۷ نفر در سال تحصیلی گذشته به ۳۰۸ هزار و ۹۷۸ نفر، دانش‌آموزان مقطع راهنمایی نیز از ۸۸ هزار و ۹۷۶ نفر به ۸۶ هزار و ۹۵۰ نفر، و دانش آموزان مقطع متوسطه نیز از ۱۵۴ هزار و ۳۹۷ نفر به ۱۵۵ هزار و ۴۵۰ نفر و دانش آموزان مدارس استثنایی نیز از دو هزار و ۹۸ نفر به دو هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.
وی اظهار کرد: کلیه آمار و اطلاعات بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در سی‌ام شهریور ماه امسال در سامانه آموزش و پرورش بوده و آمار نهایی در آبان ماه تثبیت و اعلام می‌شود.
سمرقندی گفت: امروز جشن آغاز سال تحصیلی جدید و جوانه‌ها در کلیه مدارس آذربایجان غربی با حضور دانش آموزان و کارکنان آموزش و پرورش استان در سطح مدارس برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


چهار − 3 =