نماينده مجري ستاد احيا درياچه اروميه:

۴۵ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه تا انتهای شهریور کم می‌شود

۴۵ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه تا انتهای شهریور کم می‌شود

گروه خبر:نماینده مجری ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: هم اینک هر روز حدود ۰٫۵ سانتی متر از آب دریاچه تبخیر می‌شود بنابراین تا انتهای شهریور ۴۵ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه کم می‌شود .
هادی بهادری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۷ مورد از ۱۰ پروژه‌ای که از سوی دولت برای احیا دریاچه ارومیه مصوب شده در حال اجراست و اجرای این پروژه‌ها تأثیر به سزایی در افزایش ارتفاع آب دریاچه داشته است.
وی افزود: تراز دریاچه ارومیه در ۲۰ خرداد امسال ۱۲۷۱٫۷۰ سانتی متر است که این رقم سال گذشته در همین زمان ۱۲۷۰٫۵۵ سانتی متر بود.
نماینده مجری ستاد احیا دریاچه ارومیه گفت: تراز دریاچه رومیه در ۲۰ خرداد سال ۹۳ در رقم ۱۲۷۰٫۶۱ سانتی متر بود که این رقم در سال قبل از آن ۱۲۷۰٫۹۹ سانتی متر ثبت شده بود بنابراین امسال رقم ۵۲ سانتی متر در روند ارتفاع آب به ثبت رسیده و این بدین معنی است که پروسه تثبیت وضعیت دریاچه ارومیه طبق برنامه پیش می‌رود.
بهادری گفت: در بحث اجرای پروژه‌های ستاد احیا دریاچه ارومیه سه محور اساسی رعایت شده و موجب بهبود وضعیت آبی این دریاچه شده که شامل لایروبی رودخانه‌ها به عنوان مجاری وردی آب، اتصال زرینه رود و سیمینه رود و رها سازی آب سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.
وی گفت: برنامه ستاد احیا دریاچه ارومیه رساندن تراز این دریاچه به رقم تراز اکولوژیک یعنی عدد ۱۲۷۴٫۱ سانتی متر است که در این صورت امکان حیات آرتمیا نیز در این زیستگاه پدید می‌آید و این رقم به ۱۴ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد در حالیکه هم اینک ۳ میلیارد متر مکعب آب در دریاچه داریم.
نماینده مجری ستاد احیا دریاچه ارومیه افزود: تراز نرمال دریاچه ارومیه به ۲۰ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد و تراز حداکثری نیز که پیشتر به ثبت رسیده ۱۲۷۸ متر است که بعید است دوباره این رقم تکرار شود.
بهادری اظهار داشت: برنامه ستاد احیا در حوزه کشاورزی کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب است که توسط سازمان جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، نماینده مجری ستاد احیا دریاچه ارومیه افزود: حفاری تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است و با ورود و نصب دستگاه جدیدی که به‌تازگی به انجام رسیده روند احداث این تونل شتاب می‌گیرد و طبق برنامه مقرر است روزانه ۱۵ متر از این تونل حفاری شود تا در سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 3