معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اعلام کرد؛

پیش بینی ثبت نام ۶۰۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید

پیش بینی ثبت نام ۶۰۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی آذربایجان غربی در سال تحصیلی جدید

آرازآذربایجان،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش بینی می شود برای سال تحصیلی جدید ۶۰۰هزار دانش آموز در مدارس دولتی ثبت نام کنند.
افشین سنایی با اشاره به اینکه ثبت نام سال تحصیلی دانش آموزان به صورت الکترونیکی وحضوری انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع ۵۴۷هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه ۹۰درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده اند و مابقی نیز به علت مردودی یا پاس نکردن دروس در شهریور ثبت نام خواهند کرد، افزود: ثبت نام مقطع ابتدایی از اول تیر، مقطع هفتم از نیمه مردادماه و مقطع دهم از ۷مرداد شروع شده و تاکنون در مقطع اول ابتدایی ۲۴هزار نفر،مقطع هفتم ۲۰هزار نفر ثبت نام کرده اند.
سنایی درخصوص شهریه مدارس نیز افزود: شهریه میانگین برای مدارس هیئت امنایی درمقطع ابتدایی ۱۰ میلیون و ۸۰۰هزار تومان، دوره اول متوسطه ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان و دوره دوم متوسطه ۱۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان است.
معاون آموزش متوسطه آموز ش وپرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۹۲۸مدرسه شهری و ۳۱۴۷مدرسه روستایی در استان فعال هستند، یاد آور شد: برای سال تحصیلی جدید ۵ هزار و ۱۰۳مدرسه آماده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته۶۹هزار دانش آموز در ۳مقطع تحصیلی در ۵۵۲ مدرسه و۳ هزار و ۸۷۳کلاس درس غیر دولتی تحصیل کردند.
بااشاره به اینکه در مجموع ۶۷۰هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند، اظهار کرد: ازاین تعداد ۲۳۹هزار دانش آموز پسر درمدارس شهری ، ۹۵ هزار و ۷۰۱دانش آموز پسر در مدارس روستایی و ۲۲۸هزار و ۶۹۷دانش آموز دختر در مدارس شهری و ۸۷هزار و ۵۵۳دانش آموز دختر در مدارس روستایی تحصیل می کنند.
سنایی با بیان اینکه ۱۰.۷ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، گفت: بیشترین فراوانی مدارس غیرانتفاعی به ترتیب در ناحیه یک ارومیه و شهرهای میاندوآب، خوی و مهاباد و ماکو است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه


− 2 = شش