۲۳ هزار نفر در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی شاغل هستند

۲۳ هزار نفر در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی شاغل هستند

آرازآذربایجان- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان گفت: ۲۳ هزار نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک ها و نواحی مشغول به کار هستند.
علی عبدلی افزود: از ابتدای فعالیت شهرک های صنعتی در آذربایجان غربی، یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری نیز برای ۱۲ واحد جدید پروانه بهره بردای صادر شده است تا به چرخه صنعت استان اضافه شود.
وی اضافه کرد: ۹۱۳ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی مشغول فعالیت است که این آمار، جایگاه این شهرک ها در حوزه صنعت و تولید استان را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولید کنندگان و استاندارد سازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین المللی به شمار می رود که باید تولید کنندگان به این عوامل دقت کنند.
عبدلی با اشاره به مشکلات واحد های صنعتی در آذربایجان غربی بیان کرد: رکود بازار، مشکلات صادرات، به روز نبودن فناوری، کمبود نقدینگی، کاهش سرمایه در گردش و وجود مشکلات ارزی از مهمترین مشکلات واحد های صنعتی این استان به شمار می رود.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
این شهرک ها در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۷ هکتار راه اندازی شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = دو