گزارش//

دانش‌آموزان سیلوانا در محرومیت آموزش و پرورش در خواب

دانش‌آموزان سیلوانا در محرومیت آموزش و پرورش در خواب

رقیه قربانی
گروه گزارش:مردم مرزنشین علاوه بر تحمل مشکلات مالی بایدگرفتار مشکلات متعدد و متفاوت آموزش و پرورش در مدارس سیلوانا باشند،گویی نگرانی خانواده‌ها بابت فرزندانشان تمامی ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان، همان طور که سرانه آموزشی در آذربایجان غربی در رتبه آخر کشور قرار دارد و دانش آموزان مدارس استان در محرومیت کامل تحصیل می_کنند، در این میان دانش آموزان مدارس روستاهای این استان نیز در محرومیت دو چندان تحصیل می کنند و از محرومیت رنج می برند.
آقای احمدی اولیای دانش آموز یکی از مدارس سیلوانا در گفتگو با آرازآذربایجان به بخش های مشکلات متعدد در مدارس این بخش اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که موجب رنجش فرزندان ما است انتقال نیروی فرهنگی تازه کار به منطقه سیلوانا بوده که این موضوع نارضایتی بسیاری از والدین را دربرداشته است.
وی از عدم به کارگیری معلمان بومی انتقاد کرد و گفت: والدین انتظار دارند که معلمان بومی در این مناطق به کارگیری شوند زیرا بنا به شناخت کافی که از این منطقه دارند تدریس مطلوب تری را خواهند داشت.احمدی به تعطیلی مداوم مدارس در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: اگرچه بنا به صعب العبور بودن این منطقه تعطیلی مدارس موجه است ولی معلمان مدارس هیچ نوع کلاس جبرانی برای دانش آموزان برگزار نمی کنند و این موضوع سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود.
*۹۹ درصد از سوخت مدارس سیلوانا توسط اولیا تامین می شود!
وی با بیان اینکه ۹۹ درصد سوخت مدارس از طریق اولیا تامین می شود، افزود: مدیران مدارس دانش آموزان را مجبور به پرداخت کمک مدرسه کرده و در صورت عدم پرداخت شخصیت دانش آموز را در مقابل همکلاسی هایش تخریب می_کند.بنا بر اظهارات آقای احمدی پدر یکی از دانش آموزان بخش سیلوانا مهم ترین مشکل مدارس سیلوانا مشکل سوخت و عدم به کارگیری معلمان بومی و همچنین عدم امکانات لازم آموزشی در مدارس سیلوانا عنوان شد.
آقای موسوی یکی از معلمان مدارس بخش سیلوانا نیز در خصوص عمده مشکلات موجود در مدارس سیلوانا، گفت: عدم تامین بودجه مدارس سیلواناو تامین سوخت مدارس با هزینه اولیا را یکی از مشکلات مهم در مدارس سیلوانا عنوان کرد.
وی از وجود مدارس فرسود در منطقه سیلوانا ابراز نگرانی کرد و گفت: کلاس های مدارس این بخش فرسوده بوده و این موضوع می تواند خطرات جدی برای دانش آْموزان و همچنین به وجود آورد.موسوی از از صعب العبور بودن جاده های منتهی به بخش سیلوانا نیز انتقاد کرد و گفت: سالانه شاهد حوداث مرگباری همچون واژگونی سرویس فرهنگیان در جاده ها هستیم.این معلم از عدم امکانات آموزشی و همچنین امکاناتی همچون زمین بازی وتجهیزات انتقاد کرد و گفت: توپ والیبال و فوتبال برای بچه ها وجود نداشته و معمولا بچه ها با توپ های ترکیده و فرسوده بازی می کنند.فقر، نبود امکانات رفاهی، صعب العبور جاده ها، عدم رعایت عدالت در تقسیم امکانات و نبود امکانات آموزشی لازم برای دانش آموزان مرزنشین سبب می شود که این افراد در آینده جایگاهی نداشته باشند و به همین دلیل به اشتغال های کاذبی همچون کولبری و قاچاق روی آورند!

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


4 + = شش