۲۲ بهمن، تجلی وحدت و انسجام ملی

۲۲ بهمن، تجلی وحدت و انسجام ملی

گروه جامعه: تبدیل ایران به یک کشور وابسته و بله قربان‌گوی غرب، سلب آرامش و امنیت عمومی از مردم، افزایش فساد و بی بندو باری در کشور و اقداماتی مانند تصویب لایحه کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی مستشاران و اتباع آمریکایی تنها چند مورد از اقدامات و سوابق منفی رژیم پهلوی بود. به گزارش آراز آذربایجان اقدامات مفتضحانه این رژیم به‌خصوص در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی باعث شد که مردم ایران با توجه به توصیه‌های روحانیت مبارز و در رأس آن حضرت امام خمینی(ره) اولین جرقه‌های انقلاب علیه رژیم پهلوی را از اوایل سال ۱۳۴۱ آغاز کنند.
از همان دوران تا زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران، به امید به ثمر نشستن درخت انقلاب فشارهایی هم‌چون تبعید امام خمینی(ره)، شکنجه‌های ساواک، مخالفت علنی با اصول اولیه اسلام و مبارزه با حجاب را تحمل کردند تا اینکه در بهمن‌ماه سال ۵۷ تلاش‌های چندین ساله مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی، به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به ثمر رسید و برای همیشه بساط حکومت‌های ۲۵۰۰ ساله سلطنتی برچیده شد.
دستاوردهای انقلاب اسلامی مردم ایران از سال ۵۷ تاکنون
کشور ایران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیشرفت‌های متعددی در همه‌ی عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی و حتی روابط بین‌المللی دست پیدا کرده که به اذعان اکثر دولتمردان جهانی و به‌ویژه غرب، در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران قدرت بلامنازع خاورمیانه و یکی از برترین قدرت‌های جهانی محسوب می‌شود. انقلاب به این بزرگی را که آغازکننده‌ی بیداری‌های اسلامی در سراسر جهان است، مردمی آغاز کردند که در دوران پهلوی قدرت علمی و دفاعی ناچیزی داشتند، اما هم‌اکنون به همت همین مردم، ایران اسلامی به یکی از قدرت‌های منطقه تبدیل شده است. کشوری که در آن زمان وابسته بود اکنون در سایه‌ی رهنمودهای دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب و حمایت‌های همه جانبه تمامی اقشار مردم از نظام، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری به‌ویژه در عرصه‌ی علمی طی کرده و صلابت، قدرت و استقلال خود را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهد. از مهم‌ترین نتایج پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال ۵۷ می‌توان به حفظ استقلال و عزت کشور در عرصه‌ی جهانی، مطرح شدن جمهوری اسلامی به‌عنوان یک قدرت بزرگ جهانی در جهان، افزایش سطح سواد و رفاه مردم، افزایش حضور زنان در عرصه‌های مختلف، تربیت اساتید و دانشمندان برجسته در زمینه‌های مختلف علمی تولید انواع تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌های گسترده در حوزه‌ی پزشکی و ساخت انواع داروها و رایوداروها و از همه مهم‌تر تأمین امنیت کشور اشاره کرد. مردم ایران با باوری که به انقلاب اسلامی ایران دارند در تمامی صحنه‌ها حضور می‌یابند و حمایت قاطع خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارند که راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از مهم‌ترین این صحنه‌هاست.
راهپیمایی ۲۲ بهمن مهم‌ترین نشانه‌ی وحدت ملی است
یک دانشجوی علوم سیاسی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه مهم‌ترین نشانه‌ی وحدت ملی است، می‌گوید: هر سال با برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن همه مردم جهان شاهد وحدت مردمی جمهوری اسلامی هستند. »علی« ادامه می‌دهد: ۲۲ بهمن یادآور مجاهدت‌های مردم و شهدایی است که با خون خود باعث تنومند شدن درخت انقلاب اسلامی شدند. وی هم‌چنین می‌افزاید: حضور عظیم تمامی اقشار مردم و دولتمردان با هر گرایش سیاسی خاص نشان می‌دهد که مردم به یکی از مهم‌ترین خواسته‌های امام خمینی(ره) جامه عمل می‌پوشانند و نمی‌گذارند که این انقلاب به دست نااهلان بیفتد. پدر دو شهید با بیان اینکه انقلاب اسلامی نتیجه مجاهدت‌های شهداء و حمایت مردم بود، اظهار می‌کند: مردم به شکرانه‌ی پیروزی انقلاب بهتر است که هر سال در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن عکس شهداء و رهبری را در دست داشته باشند. »موسوی« ادامه می‌دهد: در شراط فعلی که دشمنان جمهوری اسلامی همه انواع تهاجمات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را علیه مردم ایران اعمال می‌کنند باید مردم با حمایت همه‌جانبه از دولتمردان اعتماد خود را به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند.
بیداری‌های اسلامی منطقه نتیجه انقلاب اسلامی مردم ایران است
فرد دیگری نیز که یک معلم است با بیان اینکه بیداری‌های اسلامی منطقه نتیجه انقلاب اسلامی مردم ایران است، می‌گوید: جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون علاوه‌بر اینکه از محدوده جغرافیایی خود به بهترین شکل ممکن دفاع می‌کند در برخی کشورهای منطقه نیز هم‌چون عراق، یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و … به وظایف خود در همین راستا عمل می‌کنند. »کریمی« در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه اظهار می‌کند: مردم مظلوم کشورهای منطقه چشم به انقلاب اسلامی مردم ایران دوخته‌اند و دوست دارند نتایج این انقلاب در کشورهای آنان نیز به منصه ظهور برسد. حضور پررنگ مردم در صحنه‌ی ۲۲ بهمن، ناکارآمدی تحریم‌ها را اثبات می‌کند .
arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۴ ب.ظ

دیدگاه


5 − = دو