رييس گروه دوستي پارلماني ترکيه و ايران:

۲ پایانه جدید مرزی بین ایران و ترکیه افتتاح خواهد شد

۲ پایانه جدید مرزی  بین  ایران و ترکیه  افتتاح خواهد شد

گروه خبر: رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران گفت: با اضافه شدن دو پایانه مرزی دیگر بین ترکیه و ایران، تعداد پایانه‌های مرزی بین دو کشور به ? پایانه خواهد رسید.
به گزارش آراز آذربایجان، کایهان ترکمن‌اوغلو، رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و نماینده مردم استان وان از حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی در ارتباط با گشایش پایانه‌های مرزی جدید بین دو کشور گفت: هم اکنون ۳ پایانه مرزی فعال با ایران داریم. در دو پایانه مرزی اسن دره (سرو) و گوربولاق (بازرگان) عمل ترانزیت صورت می‌گیرد. مرز کاپی‌کوی (رازی) به ورود خودروهای سواری اجازه داده می‌شود. این پایانه مرزی همچنین با تلاش سران دو کشور طی ۶ ماه آینده در زمینه ترانزیت فعال خواهد شد.وی ادامه داد: طرح گشایش دو پایانه مرزی دیگر بین دو کشور وجود دارد. هم اکنون زیرساخت پایانه مرزی بین شهر سلماس و در منطقه »کوزرش« و »گلینجیک« واقع در شهرستان باشکاله وان آغاز شده که در آینده به عنوان دروازه تجارت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دیگری نیز در چالدران و گلینجیک که زیرساخت آن در حال احداث است به احتمال زیاد در آینده نزدیک گشایش خواهد یافت. با این حساب در دوره آینده دارای ۵ پایانه مرزی جداگانه با ایران خواهیم شد.نماینده مجلس استان وان افزود: نوسازی پایانه مرزی رازی-کاپی‌کوی به پایان رسید. طی ۱۰ سال اخیر چرخه خوبی در آن‌جا ایجاد شده است.
به طور متوسط روزانه بین ۷ الی ۱۰ هزار مسافر از آنجا تردد می‌کنند. در مجموع ۱٫۵ میلیون نفر طی یک سال اخیر از این پایانه ورود و خروج انجام داده‌اند. نوسازی‌های جدیدی نیز در این جا به انجام خواهد رسید.رییس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران ادامه داد: هدف مان ارتقای شمار گردشگران از ۷۵۰ هزار نفر به یک میلیون نفر است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


یک + 3 =