نماينده مردم اروميه در مجلس:

۱۴میلیارد دلار ارز تخصیصی کالاهای اساسی به جیب رانت خواران رفته است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را با جدیت پیگیری می کند، گفت: وزیر حتی به نمایندگان مجلس هم درباره گرانی ها پاسخ نمی_دهد.
به گزارش آرازآذربایجان، نادر قاضی پور اظهار داشت: متاسفانه هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها و اجناس هستیم و در این میان افزایش قیمت مواد غذایی و محصولات دامی و کشاورزی فشار مضاعفی را به مردم وارد کرده است.
وی افزود: به عنوان نمونه در روزهای اخیر قیمت محصولات لبنی از جمله شیر و ماست و … افزایش بسیاری یافته و بخش مهمی از مردم به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر توان خرید شیر و لبنیات را ندارند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: مردم از نمایندگان خود در خانه ملت انتظار دارند تا از مسوولان درباره افزایش قیمت ها توضیح خواسته و برای کاهش گرانی ها اقدام کنند.
قاضی پور گفت: متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی پاسخ نمایندگان را نمی دهد. به همین دلیل طرح استیضاح وی ر به طور رسمی مطرح کردیم، اما وزیر حتی حاضر نشد برای توضیح به نمایندگان مجلس در کمیسیون تخصصی حضور یابد.
وی بیان داشت: قرار بود تا وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون صنایع حضور یابد، اما پس از بارها تماس و حتی تماس رییس کمیسیون، در جلسه حضور نیافت.
نماینده ارومیه در مجلس گفت: به همین دلیل در تذکری در صحن علنی مجلس از رییس مجلس خواستم تا طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را اعلام وصول کند. زیرا دیگر به غیر از استیضاح، راهی برای پیگیری خواست مردم نداریم.قاضی پور تاکید کرد: به طور قطع طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را با جدیت پیگیری می کنیم و امیدواریم از این طریق بتوانیم به وظائف نمایندگی خود عمل کنیم.نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده ۲۲ بند ۵ نظارت بر اقدامات وزرا از هیات رئیسه مجلس خواست استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی ر ا در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی ۱۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داد تا مشکلات مردم کم شود.
این در حالی است که در جلسه کمیسیون حجتی در مجلس حضور پیدا نکرد و وقتی با او تماس گرفتند وی اعلام کرد که به کمیسیون نمی‌‌آید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: گویا وزیر جهاد کشاورزی پاسخی برای نمایندگان مجلس درباره نحوه واردات کالاهای اساسی و چگونگی هزینه‌کرد ۱۴ میلیارد دلار تخصیص یافته در این خصوص ندارد. قاضی‌پور خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که این ۱۴ میلیارد دلار به جیب کدام رانت خوار رفته و اجازه دهید تا نمایندگان مجلس از بعد نظارتی وارد شده و وزیر را استیضاح کنند.
علی‌ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات قاضی‌پور اعلام کرد: پیگیری می‌کنیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


6 × = هجده