۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان تکابی اهدا شد

۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان تکابی اهدا شد

آرازآذربایجان،رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تکاب گفت: در راستای ترویج امر ازدواج ساده و کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت دارای دختران در آستانه ازدواج، ۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در شهرستان اهدا شد.
نجات الله اعتمادیان اظهار کرد: هر کدام از این سری جهیزیه ها شامل پنج قلم کالا از جمله یخچال، تلویزیون، ماشین لباس شویی، جارو برقی و گاز خوراک پزی و از تولیدات داخلی و اجناس با کیفیت است.
وی افزود: برای خرید و تامین این تعداد جهیزیه در مجموع ۱۳ میلیارد ریال از اعتبارات این نهاد هزینه شد و اکنون هیچ تازه عروس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان در لیست انتظار دریافت جهیزیه قرار ندارد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تکاب با بیان اینکه اصلی‌ترین متولی ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه کمیته امداد است، گفت: ازدواج سنت حسنه پیامبر اکرم (ص) است و مشارکت در تسهیل امور ازدواج جوانان، همواره به عنوان امری پسندیده در دین اسلام مورد تاکید بوده است.
اعتمادیان بر ضرورت بسترسازی برای تسهیل امور ازدواج جوانان، به ویژه در شرایط فعلی جامعه تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی متعدد، اکنون ازدواج جوانان، به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها، به خصوص اقشار نیازمند جامعه تبدیل شده است.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیش از هشت هزار و ۶۰۰ نفر در قالب چهار هزار خانوار در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


3 + = هشت