نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس:

۵۰ درصد پروژه اتوبان نقده-پیرانشهر-تمرچین امسال تکمیل می شود

۵۰ درصد پروژه اتوبان نقده-پیرانشهر-تمرچین امسال تکمیل می شود

آرازآذربایجان- نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵۰ درصد پروژه اتوبان نقده-پیرانشهر-تمرچین امسال تکمیل می شود.
رسول خضری با تاکید بر اینکه اولین زیرساخت توسعه برای یک منطقه راه های ارتباطی و توجه به آن است افزود: با توجه به ترانزیتی بودن و ترافیک زیاد مسیر پیرانشهر- نقده، متاسفانه هر روز شاهد حوادث ناگواری در این محور هستیم.
وی ادامه داد: بر همین اساس با توجه به حساسیت مسیر پیرانشهر به نقده و پیگیری های انجام شده از سمت مسولین پیرانشهر، این پروژه به نام پیرانشهر ثبت شده و اعتبارات برای اجرای طرح اختصاص داده شده است.
خضری اظهار داشت با بیان اینکه، این پروژه در قالب یک پروژه ملی تعیین اعتبار شده است افزود: جهت تسریع در تحویل پروژه، ۲ بخش مطالعات و اجرای پروژه به صورت همزمان صورت می گیرد و همچنین به دلیل اینکه بیشتر نقاط حادثه خیز در فاصله پایانه مرزی تمرچین تا سه راهی جلدیان واقع شده است سعی شده است که پروژه از سمت پیرانشهر اجرا شود و باتوجه به پیشرفت چشمگیر پروژه، بیش از ۵۰ درصد پروژه (محور پیرانشهر تا سه راهی جلدیان) امسال تکمیل می گردد.
وی در رابطه با نحوه انتخاب پیمانکار این طرح افزود ؛ این پروژه توسط یکی از مطرح ترین پیمانکار های کشور به نام شرکت پورنام اجرا خواهد شد و این شرکت پروژه های بزرگی از جمله اتوبان تهران-شمال را در در کارنامه خود دارد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد اولیه برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مشخص شده که با احتساب تورم سالانه و فهرست بها حدود ۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: بازه زمانی تعیین شده برای اتمام این پروژه ۳ سال بوده و بر همین اساس جهت اتمام زودتر پروژه کلیه معادن و کارخانه های مورد نیاز پروژه، جهت تسریع در اجرای پروژه و دسترسی راحت تر در هر دو محور ، در نزدیکی سه راهی جلدیان مستقر شده است.
پیرانشهر یک شهر مرزی بوده که نزدیکترین مرز خاکی را با کشور عراق دارد و با توجه به ترانزیتی بودن و ترافیک زیاد این محور هر ساله شاهد حوادث منجر به فوت زیادی در این‌مسیر هستیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = پنج