استاندار:

آذربایجان غربی مهیای حضور سرمایه گذاران است

آذربایجان غربی مهیای حضور سرمایه گذاران است

آراز آذربایجان، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، دولتی و خصولتی دارد، گفت: همه نهادها اعم از دستگاه‌های اجرایی، نهادهای قضایی، ائمه جمعه و دیگر ارگان‌ها زمینه را برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرده‌اند.
محمدصادق معتمدیان در دیدار با معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه‌گذاری شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و مدیران پنج هلدینگ تخصصی این شرکت سرمایه‌گذاری ( دارویی تامین، سیمان تامین، نفت و گاز و پتروشیمی تامین)
در ارومیه افزود: فرصت‌ها و پیشران های اقتصادی کم نظیری در آذربایجان غربی وجود دارد که می‌توان سرمایه‌گذاری سودآوری روی آنها داشت.
وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش‌های معدن، تجارت بین‌الملل، کشاورزی و صنایع تبدیلی اضافه کرد: این حوزه‌ها می‌توانند زمینه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران بویژه شستا باشند که امیدواریم این همکاری شکل اجرایی بگیرد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: پیشران‌های اقتصادی قابل توجهی برای استان تعیین شده که بخش معدن از جمله مهمترین آنهاست و درصدد هستیم از این ظرفیت بالقوه برای رسیدن به رشد اقتصادی ۹ درصدی تعیین شده در حوزه معادن استان برای سال جاری، استفاده کنیم.
معتمدیان اظهار کرد: این استان از مناطق غنی معدنی کشور به شمار می‌رود بطوریکه رتبه اول تولید شمش طلا را در اختیار دارد و علاوه بر آن، معادن خوبی در حوزه پلی متال، مس، تیتان و سنگ‌های تزئینی در استان وجود دارد و می‌توان در بخش‌های مختلف شناسایی، اکتشاف و فرآوری مواد معدنی از ظرفیت سرمایه گذاری شستا استفاده کرد.
وی با اشاره به وجود نزدیک به یک‌ هزار کیلومتر مرز این استان با سه کشور از جمله ترکیه یادآور شد: این استان، بیشترین زیرساخت تجاری شامل ۹ گمرک و پنج پایانه صادراتی را در اختیار دارد که از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن باید استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود سه فرودگاه در استان و حداقل ۱۰ فرودگاه در مناطق نزدیک به این استان در کشورهای همسایه تاکید کرد: وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو و دو منطقه ویژه اقتصادی مصوب در ارومیه و سلماس از ظرفیت‌های مهم برای سرمایه گذاری بشمار می رود.
معتمدیان گفت: روز دوشنبه ۱۳ تیر نخستین پرواز ارومیه به اربیل عراق از فرودگاه شهید باکری انجام می‌شود که می‌توان آن را زمینه ساز تحول در حوزه مسافری دانست.
وی گردشگری را از دیگر پیشران‌های توسعه‌ای استان برشمرد و افزود: وجود بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و آثار ثبت شده جهانی، جاذبه‌های طبیعی و چهار فصل بودن استان، زمینه‌های مهم سرمایه گذاری در این بخش هستند.
استاندار آذربایجان غربی به ظرفیت های کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان تولید سیب در استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن در سال است که بخشی از آن به کنسانتره تبدیل و بخشی دیگر نیز صادر می شود.
معتمدیان ادامه داد: آماده جذب سرمایه و استقبال از سرمایه گذاران در صنایع تبدیلی حوزه‌های کشاورزی از جمله برای محصولات سیب و انگور هستیم.
وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت های بیشمار در بخش‌های مختلف، در حوزه بیکاری، تورم و شاخص‌های دیگر اقتصادی مشکلاتی در آذربایجان غربی وجود دارد که امیدواریم با سرمایه گذاری و تحقق رشد اقتصادی تعیین شده برای استان که ۴.۵ درصد آن از طریق جذب سرمایه هدف گذاری شده است، زمینه برای توسعه استان فراهم شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = شش