نماينده مردم سلماس در مجلس:

دولت از کشاورزان آذربایجان غربی در مدرن‌سازی روش‌های آبیاری حمایت کند

دولت از کشاورزان آذربایجان غربی در مدرن‌سازی روش‌های آبیاری حمایت کند

گروه خبر:نماینده مردم سلماس در مجلس ‌گفت: دولت برای کمک به روند احیاء دریاچه ارومیه باید از کشاورزان آذربایجان غربی در مدرن سازی روش‌های آبیاری حمایت کرده و در فروش محصولات کشاورزی آن‌ها را یاری کند.
شهروز برزگربا اشاره به مطالبات مردم آذربایجان غربی از دولت دوازدهم اظهار کرد: یکی از مطالبات مردم استان درخواستهای مردمی بخش کشاورزی است چرا که پایه این استان کشاورزی است و ما توجه ویژه‌ای به کشاورزی را از دولت خواستاریم.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در رابطه با لزوم حمایت دولت از کشاورزان آذربایجان غربی و اقتصاد بخش کشاورزی این استان بیان کرد: علاوه بر اینکه دولت باید کشاورز آذربایجان غربی را در امر کاشت و داشت کمک کند، در زمینه زهکشی و لوله گذاری به منظور استفاده بهینه از آب کشاورزی نیز باید حمایت‌های بیشتری انجام دهد و حمایت‌های مالی بیشتری از کشاورز در امر لوله گذاری برای استفاده بهینه از آب کشاورزی انجام دهد.
وی با اشاره به لزوم حمایت دولت در رابطه با فروش محصولات کشاورزی افزود: علاوه بر این که دولت باید در دو زمینه ذکر شده کشاورزان را حمایت کند در مقوله مهم فروش محصولات کشاورزی نیز باید حمایت‌های بیشتری انجام دهد چرا که فروش یکی از مقوله‌های مهم برای کشاورز است.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشاورزان زحمات فراوانی را می‌کشند و سخت تلاش می‌کنند تا محصول خود را تولید کنند و با فروش محصولات کشاورزی که پرورش داده‌اند درآمدی از این طریق کسب کنند و دولت باید به زمینه فروش محصولات کشاورزی توجه ویژه‌ای کند تا کشاورزان بتوانند درآمد کسب کنند.
برزگر با اشاره به نقش دولت درزمینه خریدوفروش محصولات کشاورزی گفت: آذربایجان غربی از تنوع میوه‌ها و محصولات کشاورزی برخوردار است و از محصولات باکیفیت این استان می‌توان به انگور، سیب، آفتابگردان، چغندرقند و گندم اشاره کرد که این محصولات نیاز به فروش دارند و دولت در زمینه خریدوفروش محصولات کشاورزی نقش اساسی را ایفا می‌کند و می‌تواند با صادرات محصولات و کاهش تعرفه‌های واردات از کشاورز حمایت لازم را انجام دهد و به درآمد کشاورزان کمک کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی افزود: بحث ایجاد صنایع تکمیلی محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی نیز موضوع دیگر مورد مطالبه مردم این استان است و آذربایجان غربی با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی آذربایجان غربی و همسایگی و نزدیکی با کشورهای اطراف می‌تواند بازار هدفی برای فروش محصولات کشاورزی در کشورهای خارجی ایجاد کند و محصولات کشاورزی کشور و منطقه را تأمین کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


8 − شش =