نماينده مردم بوکان در مجلس:

شرایط برای حذف ۴ صفر از پول ملی مهیا نیست

شرایط برای حذف ۴ صفر از پول ملی مهیا نیست

گروه خبر: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که شرایط اقتصادی فعلی برای حذف ۴ صفر از پول ملی محیا نیست و این کار باید در زمان ثبات اقتصادی انجام شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، محمد قسیم عثمانی با اشاره به ارائه لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی از سوی بانک مرکزی به دولت یادآور شد: کشورهایی که چنین تجربه‌ای داشتند عمدتا زمانی این کار را انجام دادند که بعد از یک تلاطم اقتصادی به فضای با ثبات اقتصادی رسیدند و برای آینده روشن و شفاف اقتصادی آن کار را انجام دادند.وی اضافه کرد:‌ ما هنوز به این شرایط نرسیدیم و تلاطم فضای اقتصادی ادامه دارد. در چنین وضعی نه تنها حذف ۴ صفر از پول ملی کمکی به ما نمی‌کند بلکه تلاطم را بیشتر می‌کند.
نماینده مردم بوکان در مجلس با بیان اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی محاسبات را برای مردم پیچیده می‌کند و قیمت‌ها را به هم می‌زند اضافه کرد:‌ الان شرایط برای چنین تغییری در پول ملی مهیا نیست. ما هنوز وضع متلاطم اقتصادی را در پیش رو داریم و نه تنها شرایط بهتر از گذشته نیست بلکه ممکن است بدتر از گذشته شود و اعمال چنین سیاستی شرایط را بدتر می‌کند.
عثمانی ادامه داد: فرض کنید کسی در فصل بارندگی سقف خانه‌اش را عوض نمی‌کند ولو این که این کار لازم باشد ولی زمان انجام این کار مهم است. الان هم زمان چنین تغییری در اقتصاد کشور نیست. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه احتمالا حذف ۴ صفر از پول ملی به مجلس نمی‌رسد گفت: اگر این لایحه به صورت عادی در دولت و مجلس مطرح شود، به مجلس بعدی کشیده خواهد شد مگر این که با قید فوریت تقدیم مجلس شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 2