۳۷ هزار روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم برخوردار شدند

۳۷ هزار روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم برخوردار شدند

آرازآذربایجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: با آبرسانی به ۶۴ روستا ۳۷ هزار و ۶۰۰ شهروند روستایی آذربایجان غربی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.
کاظم محمدی اقدم با تشریح آخرین وضعیت آب‌رسانی روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: از چند پیش مشکلاتی در برخی روستاهای حوضه دریاچه ارومیه در بخش آب پدید آمده که روستای بزرگ قولنجی در جاده ارومیه به سلماس از آن جمله است.
وی افزود: آب آشامیدنی این روستا فقط مشکل لب شوری دارد بنابراین برای رفع آن اقدام به حفر چاه جدید شده است که اما این چاه پاسخگوی همه نیاز روستائیان قولنجی نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای رفع کامل مشکل لب شوری آب روستای قولنجی اقداماتی از جمله نصب آب شیرین کن نقطه‌ای هم برنامه‌ریزی شده تا بقیه آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان با استفاده از این دستگاه‌ها نیز تأمین شود.
محمدی اقدم افزود: در تعدادی از روستاهای بخش انزل ارومیه نیز مشکلات آب وجود دارد بنابراین مطالعات تأمین آب شرب این مناطق از محل رودخانه نازلوچای در دست مطالعه است که عملیات اجرایی آن پس از ارزیابی‌ها و مطالعات لازم آغاز می‌شود.
وی با اشاره به نحوه اجرای طرح‌های آب رسانی در روستاهای آذربایجان غربی اظهار داشت: پارسال اجرای طرح‌های آب‌رسانی به ۶۴ روستای استان با ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب و اختصاص ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول اتمام شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.
وی افزود: با اتمام طرح‌های یاد شده شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی آذربایجان غربی از ۷۲٫۴ در صد به ۷۵٫۴ درصد افزایش یافت.
محمدی اقدم اظهار داشت: هم اینک ۸۴٫۶ درصد روستاهای آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار داده شده‌اند.
وی تصریح کرد: برای تحت پوشش قرار دادن مابقی روستاهای آذربایجان غربی افزون بر ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 10