مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

۳۶۰۰ واحد آموزشی بعد از انقلاب در آذربایجان غربی احداث شد

۳۶۰۰ واحد آموزشی بعد از انقلاب در آذربایجان غربی احداث شد

آرازآذربایجان – مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سه هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی در استان احداث شده است.
ابراهیم محمدی صبح شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه شهید ساکو مجنونیانس ارومیه اظهارداشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان دو هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی با ۳۰۰ دانش آموز در استان داشتیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سه هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی دراستان ساخته شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار مدرسه با ۶۰۰ دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند عنوان کرد:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۶ هزار و ۷۰۰ کلاس درس ایجاد شده است.
محمدی با تاکید بر اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ خبری از ارتباطات و دولت الکترونیک نبود خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون بیش از چهارهزار مدرسه هوشمند و تحت وب در استان فعال است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تعداد هنرستانهای قبل از انقلاب در استان را شش واحد اعلام و اضافه کرد: هم اکنون در سایه خدمات بیشمار انقلاب اسلامی این تعداد به ۲۵۱ واحد افزایش یافته است.
محمدی با اشاره به سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزشی استان گفت: هم اکنون تعداد ۲۰ پژوهش سرای دانش آموزی در ۱۸ منطقه آموزشی استان فعال است که امسال ۴۵۰میلیون ریال اعتبار در اختیار پژوهش سراهای دانش آموزی استان قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه چهلمین سال انقلاب اسلامی، چهل سال ایثار و از خودگذشتگی و افتخار با شعار نگاهی افتخارآمیز به گذشته و امید به آینده است افزود: دانش آموزان، آینده سازان میهن اسلامی هستند و معلمان نیز تربیت نسل آینده را عهده دار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۶۵۰ نمازخانه مستقل در مدارس ایجاد شده است افزود: دولت های مختلف بعد از انقلاب نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته اند که باعث بوجود آمدن تحول عظیم در نظلم تعلیم و تربیت بوجود آمده است.
محمدی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان ۹۸ درصد است گفت: قبل از انقلاب اسلامی سطح سواد در استان ۱.۹۷ درصد بود امروز این میزان به ۳۷.۱ درصد رسیده است.
وی یاد آور شد: آذربایجان غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش آموز خدمات ارزنده ای در طول ۴۰ سال گذشته برای انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


نُه + 4 =