‌‌مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی خبرداد:

جابجایی بیش از ۳۸۷ هزار مسافر توسط فرودگاههای آذربایجان غربی

جابجایی بیش از ۳۸۷ هزار مسافر توسط فرودگاههای آذربایجان غربی

آراز آذربایجان-‌‌ مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی از جابجایی بیش از ۳۸۷ هزار مسافر توسط فرودگاههای استان خبر داد.
کمال پرهیزکار گفت: در سال جاری ۳۸۷ هزار و ۱۴۰ مسافر داخلی و خارجی توسط فرودگاههای استان جابجا شدند.
پرهیز‌کار آماری درباره پرواز های فرودگاه ارومیه ارائه داد و گفت: از مجموع هزار و ۶۲۸ پرواز‌ داخلی (ورودی و خروجی) به فرودگاه ارومیه در شش ماهه نخست سال ، تعداد ۱۷۰ هزارو ۴۲۰ نفر مسافر توسط این فرودگاه جابجا شده است که این تعداد از مسافر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.
وی همچنین گفت: تعداد ۲۲۰ پرواز خارجی به فرودگاه ارومیه طی سالجاری انجام شده که۲۸ هزار و ۳۷۵ نفر مسافر جابجا شده، به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش پرواز و ۲۲ درصد کاهش تعداد مسافر را در پروازهای خارجی به فرودگاه ارومیه شاهد بودیم.
مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی همچنین در مورد پرواز های داخلی در فرودگاههای استان خاطر نشان کرد: از مجموع هزار و ۹۵۸ پرواز داخلی در فرودگاههای استان در شش ماهه نخست امسال تعداد ۱۸۸ هزارو ۳۴۵ مسافر جابجا شدند.
وی با بیان اینکه فرودگاه ارومیه در حال حاضر برای مسیرهای تهران‌،‌ مشهد و استانبول برنامه‌ی پروازی دارد افزود: در صورت وجود تقاضا برای پرواز های مختلف، این تقاضا‌ها به شرکت های هواپیمایی منعکس می گردد.
پرهیزکار در مورد نرخ بلیط‌های هواپیمایی گفت: مرجع تعیین نرخ‌ بلیط،‌ سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران می باشد که اکنون قیمت‌ها بصورت شناور از سوی شرکت های هواپیمایی عرضه می‌شود.
وی از صرف هزینه ۸ میلیارد تومانی برای ترمینال داخلی فرودگاه ارومیه خبر داد و گفت: این طرح ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می‌شود تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.
پرهیزکار در پایان افزود: کلیه زیر ساخت‌های لازم برای توسعه فرودگاه‌های استان مطابق طرح جامع در حال اجرا می‌باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


7 × = چهل نُه