۳۳ سال بلاتکلیفی ساختمان دانشگاه خوی را پوساند

۳۳ سال بلاتکلیفی ساختمان دانشگاه خوی را پوساند

آرازآذربایجان،احداث پروژه احداث دانشگاه دولتی خوی از سال ۱۳۶۹ در فضایی به مساحت ۵۷ هکتار شروع شد که با گذشت ۳۳ سال از شروع آن هنوز بلاتکلیف مانده است.
عیسی حسین زاده از اساتید دانشگاه اظهار کرد: من تعجب می کنم از افرادی که شعار توسعه خوی می دهند اما هیچ توجهی به دانشگاه دولتی خوی ندارد.
وی تصریح کرد: دانشگاه اساس و زیرساخت هر گونه توسعه و پیشرفتی است اما تاکنون خوی نتوانسته بعد از بیش از ۳۰ سال صاحب دانشگاه دولتی شود.
حسین زاده خاطرنشان کرد : دانشگاه دولتی خوی پیرترین پروژه دانشگاهی کشور است که به اعتماد مردم خوی نسبت به مسئولین صدمه زده است.
هاشم کلب خانی، رییس دانشکده فنی و مهندسی خوی اظهار کرد: در سفرسال گذشته رییس جمهور به آذربایجان غربی ۳۰ میلیارد تومان برای دانشگاه دولتی خوی مصوب شده بود که تاکنون هیچ ریالی تخصیص نیافته است.
وی با بیان اینکه در شهریور هم برای بازبینی و بازدید از تهران آمدند اما اتفاقی نیفته است، ادامه داد: در سفر هفته پیش وزیر علوم به خوی و بازدید از دانشگاه دولتی قرار شد ۳۰ میلیارد تومان سفر قبلی رییس جمهور توسط استانداری و سازمان برنامه بودجه پیگیری شود و سعی شود در سفر آینده رییس جمهور به استان بودجه ای برای تکمیل دانشگاه دولتی خوی در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه دولتی خوی قرار بود در ۵۷ هکتار احداث شود که با توجه به جاده ای که از وسط دانشگاه زده اند به دو قسمت تقسیم شده و در سفر وزیر علوم مقرر شد از ۴۰ هکتار باقی مانده ۱۳ هکتار برای پارک علم و فن آوری در نظر گرفته شود و بقیه برای دانشگاه باشد.
محمدرضا هاشم زاده، رییس نظام پزشکی خوی اظهار کرد: ساخته نشدن دانشگاه دولتی خوی فرصت سوزی تمام عیار است و این گناه و کم کاری برای کسانی خواهد بود که می توانستند کاری کنند اما کاری نکردند.
وی تصریح کرد: د متاسفانه ساخته نشدن دانشگاه دولتی خوی فرصت های زیادی را از خوی گرفته است.
ساختمان نیمه کاره دانشگاه خوی بخاطر اینکه بلاتکلیف مانده است دچار پوسیدگی شده است و سراسر دیوارها و ستون ها زنگ زده اند که می طلبد مسئولین کار احداث و تکمیل دانشگاه دولتی را در اسرع وقت پیگیری نموده و به اتمام برسانند تا مردم خوی بعد از سال ها صاحب آموزش عالی با امکانات و زیر ساخت های مناسب شوند و معمای احداث نشدن دانشگاه دولتی خوی نیز حل شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 6