۲۸۵ زندانی آذربایجان‌غربی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

۲۸۵ زندانی آذربایجان‌غربی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

آراز آذربایجان، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۲۸۵ نفر از محکومان زندانی این استان به مناسبت ۲۲ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.
ناصر عتباتی در گفت و گواظهار داشت: زندانیانی که از عفو رهبری بهره‌مند شدند، پس از طی تشریفات قانونی از زندان آزاد خواهند شد.
وی اضافه کرد: پرونده این محکومان در آذربایجان غربی ابتدا در کمیسیون عفو استان طرح و پس از حصول شرایط به کمیسیون مرکزی قوه قضائیه ارسال که پس از موافقت ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی، پیشنهاد عفو را به محضر رهبر فرزانه انقلاب ارسال که با عفو این افراد موافقت شد.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه باشد ‌و همه باید در کنار کار فرهنگی در جامعه به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی پای کار بیاییم.
عتباتی اظهار داشت: ارتقای آموزش‌های فرهنگی و تربیتی در جامعه یکی از موثرترین عوامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری است.
به میمنت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هزاران نفر از زندانیان به پیشنهاد رییس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب مشمول عفو یا تقلیل محکومیت شدند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = دو