رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

اماکن تاریخی و گردشگری ارومیه استانداردسازی می شوند

اماکن تاریخی و گردشگری ارومیه استانداردسازی می شوند

آراز آذربایجان-رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: استاندارد سازی اماکن تاریخی ، گردشگری ارومیه در سال جاری اجرا می شود.
محمد رضا علیزاده امامزاده افزود: کمیته میراث فرهنگی، گردشگری مرکز پژوهش های شورا ۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری را برای استاندارد سازی وهوشمند سازی در قالب طرح (واگو) به میراث فرهنگی پیشنهاد داده است.
علیزاده تصریح کرد: سرمایه طرح هوشمند سازی و استاندارد سازی(واگو) در صورت تصویب توسط شهرداری ارومیه تهیه خواهد شد و پیش بینی می شود این طرح در تابستان امسال راه اندازی شود.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه یک مکان گردشگری باید دارای ۳ بعد اقامتی، پذیرای و خدماتی باشد خاطرنشان کرد: هرکدام از این ابعاد بسته به استاندارد های جهانی دارای ضوابطی هستند که باید میراث فرهنگی این استاندارد ها را باید بررسی کند.
وی اظهار کرد: ارومیه دارای اماکن گردشگری بین المللی و ملی بسیاری است که می بایست تلاش کنیم با ایجاد زیرساخت ها، مرمت و نگهداری مستمر وهمچنین پژوهش های هدفمند برای هوشمند سازی می توان این آثار را بیشتر و بهتر به مردم معرفی کنیم.
علیزاده با اشاره به اینکه آثار تاریخی و اماکن گردشگری بکر زیادی در ارومیه وجود دارد که برای بیشتر مردم شهرارومیه نیز ناشناخته است افزود: با استاندارد سازی ومرمت مکان های تاریخی و گردشگری می توان زیبایی های شهر را بهتر به گردشگران داخلی و خارجی شناسانده و از این راه برای توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر کمک کرد.
وی ادامه داد: موضوع انتخاب ارومیه به عنوان شهر گردشگری بین المللی در سال۲۰۲۰ علی رغم تصویب آن در مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر ارومیه در حال پیگیری بوده و با توجه به اینکه طرح پخته و کاملی به نظر نمی رسد تاکنون هنوز پیوست اجرایی نداشته است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۷ ب.ظ

دیدگاه


+ 9 = هفده