۱۲۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر مدارس خوی تخصیص یافت

۱۲۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر مدارس خوی تخصیص یافت

آرازآذربایجان،مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیرات اساسی و کلی مدارس شهرستان زلزله‌زده خوی تخصیص یافت.
علی مطهری افزود: با مساعدت و پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، ۲۰۰ میلیارد ریال برای برای تعمیرات کلی و یک هزار میلیارد ریال برای تعمیرات اساسی مدارس آسیب دیده از زلزله خوی تصویب و تخصیص یافته است.
وی با قدردانی از پیگیری‌های مستمر استاندار آذربایجان غربی در راستای تعمیر و بازسازی سریع مدارس شهرستان خوی اظهار کرد: مقرر شد این مبلغ تا ۱۰ روز آینده در اختیار اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان برای شروع عملیات اجرایی قرار گیرد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، هم اکنون مدارس خوی به صورت تلفیقی حضوری و آنلاین با توجه به شرایط بنای هر یک از مدارس دایر است و دانش آموزان از کلاس‌های درس بهره مند هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی هم در این باره گفت: ۲۴ مدرسه شهرستان خوی تخریبی هستند که روند بازسازی تعدادی از این مدارس به صورت مشارکتی با خیرین آغاز شده و تعدادی در حال پیمان سپاری هستند و کارهای اجرایی برخی هم آغاز شده است.
قهرمان رحمانی اظهار کرد: تعمیرات اساسی در ۱۴ مدرسه خوی هم آغاز شده و طبق برنامه ریزی ها تلاش می‌شود تا آخر اسفند تعمیرات این مدارس انجام و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بعد از تعطیلات نوروز دوباره شاهد حضور دانش آموزان در کلاس‌ها باشیم.
شهرستان خوی دارای ۵۴۰ واحد آموزشی با دو هزار و ۸۷۶ کلاس درس است و بیش از ۷۱ هزار دانش آموز نیز در مقاطع تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
تعدادی از این مدارس در جریان زلزله ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن ماه امسال دچار آسیب‌های جدی شدند که براساس ارزیابی‌های انجام شده، ۲۴ مدرسه غیر قابل استفاده است و باید تخریب سپس بازسازی شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = شصت چهار