نماينده مردم اروميه در توصيف وضعيت نامطلوب امکانات آموزشي استان:

دولت به حال دانش آموزان آذربایجان غربی رحم کرده دستور رسیدگی بدهد

دولت به حال دانش آموزان آذربایجان غربی رحم کرده  دستور رسیدگی بدهد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت نامطلوب آذربایجان غربی از نظر امکانات آموزشی، از رئیس جمهور انتظار داریم به حال دانش آموزان آذربایجان¬غربی رحم کرده دستور رسیدگی بدهد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور ، با اشاره به بازگشایی مدارس با شروع مهر ماه، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۰ کلاس دایر دولتی و ۱۷ هزار و ۷۰۰ کلاس فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: از مجموع این تعداد، ۶ هزار و ۱۰۰ کلاس نیاز به مقاوم سازی داشته، پنج هزار و ۶۰۰ کلاس تخریبی، ۴۱۶ کلاس درس کانکسی، ۲۱۷ کلاس خشتی و گلی و ۱۱۸ کلاس درس استیجاری هستند.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در ضمن ۵ هزار کلاس درس جدید نیز با توجه به جایگاه استان در تراکم دانش آموزی مورد نیاز است که باید هر چه سریع_تر اقداماتی در این راستا صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در حدود سه برابر یزد دانش آموز دارد و این در حالی است که وضعیت نامطوب تری نسبت به این استان در حوزه آموزش و پرورش دارد، خاطرنشان کرد: سزاوار نیست دانش آموزان آذربایجان غربی در سرمای زمستان در مدارس کانکسی، خشتی و استیجاری درس بخوانند.
قاضی پور تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم با آغاز سال تحصیلی جدید، به حال دانش آموزان رحم کرده و دستور رسیدگی جدی به حوزه آموزش و پرورش آذربایجان غربی بدهند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 5