سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی:

۱۱۲ نفر در سیل شهرستان‌های خوی و چایپاره امدادرسانی شدند

۱۱۲ نفر در سیل شهرستان‌های خوی و چایپاره امدادرسانی شدند

آرازآذربایجان، سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی به ۱۱۲ نفر در سیل و آب‌گرفتگی شهرستان‌های خوی و چایپاره خبر داد.
حمید محبوبی از پایان امدادرسانی به متاثرین سیل اخیر در شهرستان‌های خوی و چایپاره خبر داد و اظهار کرد: بر اثر بارش باران سیل‌آسای شمال استان آذربایجان غربی در شهرستان‌های چایپاره و خوی، عصر روز جمعه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۲، آب‌گرفتگی منازل و برخی معابر و بخش‌ها به ندای امداد هلال‌احمر گزارش و بلافاصله گروه‌های مجهز عملیاتی امدادی برای امدادرسانی به مناطق حادثه‌دیده اعزام شدند.
وی ادامه داد: به دنبال وقوع سیل و آب‌گرفتگی در شهرستان چایپاره، ۹ گروه مجهز عملیاتی از این شهرستان در سه روستای بسطام، بابل‌آباد، تاج خاتون و همچنین سطح شهر قره ضیاالدین اقدام به تخلیه آب ۱۵ منزل مسکونی کردند.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی افزود: در روستاهای بسطام، بابل‌آباد و تاج خاتون شهرستان چایپاره پس از ارزیابی منازل مسکونی به چهار خانواده آسیب‌دیده به استعداد ۱۶ نفر اقلام زیستی و غذایی تحویل شد.
محبوبی اضافه کرد: در ۳ روستای الند، گوهران، بولاماج و سطح شهر در شهرستان خوی، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر شهرستان خوی به همراه پایگاه امداد و نجات شهرستان چالدران در قالب ۶ گروه مجهز عملیاتی به ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه پرداخته و اقدام به تخلیه آب ۴ منزل مسکونی کردند.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: در عملیات ۲ روزه در شهرستان‌های چایپاره و خوی با مشارکت ۱۵ گروه مجهز عملیاتی به استعداد ۵۶ نفر انجام پذیرفت.
وی یادآور شد: در این حادثه ۱۹۲ نفر از سیل و آب گرفتگی در شهرستان‌های فوق‌الذکر حادثه دیدند که از این تعداد ۱۱۲ نفر توسط عوامل هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 3