یک ماه بدون فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی سپری شد/افزایش قابل‌توجه آمار ابتلای روزانه

یک ماه بدون فوتی کرونایی در آذربایجان‌غربی سپری شد/افزایش قابل‌توجه آمار ابتلای روزانه

آراز آذربایجان،رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: طی یک ماه گذشته، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان گزارش نشده ولی تعداد مبتلایان در روزهای اخیر روند افزایشی قابل توجهی داشته که امیدواریم این روند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان قطع شود.
دکتر علی افشانی افزود: آخرین فوتی مربوط به کرونا در آذربایجان‌غربی به روز ۱۷ خرداد برمی‌گردد که امیدواریم همین روند بدون فوتی در استان ادامه یابد.
وی اضافه کرد: تاکنون هفت‌هزار و ۵۸۱ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که رقم قابل توجهی است ولی طی یک ماه اخیر، این رقم خوشبختانه بدون افزایش بود.
وی اظهار کرد: در یک هفته گذشته روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی را شاهد بودیم به طوری که طبق آخرین آمار، تعداد ابتلای روزانه به ۴۴ نفر نیز رسیده است.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: طی حدود ۲۹ ماه گذشته، ۳۵۸ هزار و ۵۰ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.
تعداد مبتلایان طی بیش از یک ماه گذشته در آذربایجان غربی تک رقمی بود ولی از حدود یک هفته پیش، این تعداد دورقمی شد که نشان می دهد باید پروتکل های بهداشتی بیش از پیش رعایت شوند.
بی توجهی به واکسیناسیون توسط شهروندان و رسیدن آمار واکسیناسیون روزانه به ارقام دورقمی یکی از عوامل افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی است؛ در حال حاضر، دُز چهارم کرونا نیز برای افرادی که ۶ ماه از زمان تزریق دُز سوم آنان می گذرد، قابل تزریق است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


9 + هشت =