معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

گرمخانه ویژه زنان در ارومیه باید سریعتر آماده شود

گرمخانه ویژه زنان در ارومیه باید سریعتر آماده شود

آرازآذربایجان،معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: گرمخانه ویژه زنان کارتن خواب و بی سرپناه در ارومیه باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.
رضا ابراهیمی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اظهار کرد: تا بهره برداری از این گرمخانه یکی از مسافرخانه‌های سطح شهر ارومیه برای پذیرش این افراد تعیین شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اختصاص اعتبار ۱۹ میلیارد ریالی برای تجهیز و استفاده بهینه از این مسافرخانه در دستور کار قرار گرفته که نیازمند انجام برخی تعهدات از جمله برداشتن سقف آن توسط مالک است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه در رابطه با جمع آوری کودکان کار توسط بهزیستی و دستگاه‌های مربوطه، افزود: کمبود جا و مکان نگهداری نباید بهانه‌ای برای عدم ارائه خدمات به کودکان کار باشد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در ارائه خدمات به کودکان کار، اضافه کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند تمامی این موارد را انجام دهد و در همین راستا سمن‌ها باید کمک حال دولت باشند.
ابراهیمی با بیان اینکه دفتر امور اجتماعی استانداری باید در شناسایی ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف وارد عمل شود، گفت: شناسایی افراد تاثیرگذار و خیرین برای ارائه خدمات به کودکان کار باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین با تاکید بر عمل به تعهدات پرداخت اجاره محل نگهداری کودکان کار توسط شهرداری ارومیه، یادآور شد: پرداخت این اجاره بها مصوبه شورای اسلامی شهر است که متاسفانه چند ماهی است، پرداخت نشده است.
در این جلسه به هشت هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، اقتصادی و اصناف جهت بررسی به کارگیری کودکان کار اشاره شد که مشخص شد این اماکن به ندرت از افراد زیر ۱۵ سال استفاده کرده بودند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


8 + شش =