کاهش تفاوت قیمت تریاک از ارومیه تا زاهدان

کاهش تفاوت قیمت تریاک از ارومیه تا زاهدان

گروه اجتماعی : ۲میلیون خانوار از ۱۳ میلیون خانوار در کشور مستقیما با اعتیاد درگیر هستند.
باید از برخی مسئولین و معاونین استاندار آذربایجان غربی پرسید که مهم ترین مسئله پیش روی استان در روز های اخیر، انتخابات مجلس و آمادگی برای آن است یا مسائلی مهم تر مثل شیوع وحشتناک مواد مخدر و آمار وحشتناک بیکاری در استان؟
درحالی که مسئولین ارشد و برخی مدیران درگیر جلسات انتخاباتی و سیاسی خود هستند، گروه های مثل بسیج و ان جی یوهای مردمی با شناسایی دقیق تهدید ها پای مبارزه با مواد مخدر رفته و خلاء دل مشغولی های مسئولین را پر کرده اند . همچنین مشاهده می شود که مجموعه دولت در مورد مسئله مهم مبارزه با مواد مخدر به نیروهای انسانی پیشین خود که تجارب ارزنده ای دارند پشت کرده است و همه چیز را از پله اول آغاز کرده اند.ما مسئولان را به مطالعه گزیده ای از سخنرانی جذاب دکتر محمدصادق فتح الهی در مورد اجتماعی کردن مواد مخدر دعوت میکنیم:
در حوزه بحران مواد مخدر قبل از فتنه ۸۸ ، الکل با درصد ۱۰ درصد قاچاق وارد کشور می شد، که مافیا عمده قاچاق خود را درباره این موضوع تمرکز کرده بودند/ با برنامه طراحی شده قیمت الکل ۱۰ درصد را افزایش داده اند و قاچاق این کالا را در کشور ما محدود شد.
استعمار دربرابر افزایش قیمت این نوع مواد مخدر، قیمت شیشه که یکی از موارد تهدید کننده روانی و اجتماعی است را به شدّت کاهش دادند.
دشمن با تغییر الگوی مصرف و تبلیغ این نوع مواد مخدر در بین خانما، دانشجویان ،دانش آموزان و کودکان با استفاده از قرص های لاغری، افزایش توان جنسی، قرص افزایش روابط زناشویی درپی نهادینه کردن مصرف شیشه در سطح کشور های اسلامی شدند.
۳۳ درصد اولین مصرف این نوع مواد مخدر از طریق کنجکاوی است که با تشکیل این فضا بنیان خانواده را هدف گیری کرده اند.
دشمن با ترور دانشمندان، جنگ های فیزیکی بین کشور ها و تهدید های امنیتی به هدف خود نرسید و باطراحی برنامه هایی چند ساله جنگ فرهنگی و اجتماعی را شروع و با جایگزینی فروپاشی سیاسی یا فروپاشی اجتماعی از طریق نهاد خانواده وارد عمل شده است.
۲ ملیون خانوار از ۱۳ میلیون خانوار در کشور مستقیما با اعتیاد درگیر هستند که طبقه متوسط جامعه بیشتر با این امر درگیر هستند واین طبقه از جامعه در کشور ما را هدف گیری کردند چرا که این قشر از مردم در کشور ما انقلاب را به وجود آوردند.در کشور ما ۵ نهاد اصلی وجود دارد که متولی نهاد سیاسی را دولت ، نهاد فرهنگ را حوزه علمیه و دانشگاه ها و وزارت خانه ها، نهاد اقتصادی را بانک مرکزی و شورای اعتباری پول، نهاد آموزش را آموزش و پرورش- ولی نهاد خانواده تنها نهادی است که هیچ متولی و حمایتی در جامعه ندارد.
طبق اعلام مسئولین وزارت بهداشت و درمان۲/۶درصد دانشجویان دختر سه دانشگاه بزرگ علوم پزشکی در تهران درگیر اعتیاد هستند.
مواد مخدر یکی از تهدیداتی است که در کمین تمام خانواده های جامعه است که این امر با توجه بیشتر به نوع تربیت فرزندان و بازگشت به خویشتن ناب دینی می توان پیشگیری کرد.
آمار ها از مواد مخدر در سطح مدارس نشان می دهند ترویج این نوع خطر در بین دانش آموزان با طراحی قبلی دشمن انجام شده است.
باید تمامی قشر جامعه اساتید،دانشجویان، دانش آموزان بصیرت افزایی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
با طراحی و شناسایی افراد در مناطق های دور افتاده، مواد مخدر به راحتی در محل های مختلف شهر بین مصرف کننده گان توزیع می شود که این امر نشان دهنده طراحی وسیع مافیایی با برنامه ریزی های دقیق در سطح است.
استعمار قبل از سال ۸۸ با کاهش قیمت الکل این نوع مواد مخدر را در سطح کشور با ۴۵ درصد خالص در بین کشور های مسلمان توزیع و قاچاق می کرد.
در آن موقع قیمت تریاک تر سرمزرعه در پاکستان ۴۷ دلار و قیمت تریاک خشک ۶۵ دلار بود که قیمت هر دلار در بازار های جهانی ۱۰۰۰ تومان به فروش می رسید
در آن موقع قیمت تریاک در زاهدان ۱۵۰ دلار و در ارومیه ۵۰۰ دلار به فروش میرسید که با برنامه قبل از تعیین شده قیمت هر کیلو تریاک را به ۰۰۰/۰۰۰/۳ریال واختلاف این نوع مواد مخدر را در بین زاهدان و ارومیه فوق العاده کاهش دادند که علت این امر ریسک بالای پلیسی و افزایش آمار دستگیری این نوع مواد مخدر افزایش یافت اختلاف قیمت را بین ارومیه و زاهدان به ۵ درصد رساندند.
در مقابل این نوع اقدامات قیمت هر کیلو شیشه که ۱۲۰ میلیون به فروش میرسید و طبقات خاصی از جامعه استفاده می کردند درصد مصرف شیشه را فوق العاده کم بود که قیمت آن را به هر کیلو ۴ میلیون کاهش دادند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


سه + 6 =