استاندار آذربایجان غربی:

تاسیس شهرداری در روستاهای بالای ۵ هزار خانوار پیگیری شود

تاسیس شهرداری در روستاهای بالای ۵ هزار خانوار پیگیری شود

آرازآذربایجان-استاندار آذربایجان غربی گفت: با همکاری مردم، مسئولین و تولیدکنندگان ضمن تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و رفع مشکل رکود واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم می شود.
محمد مهدی شهریاری در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۷ اظهار کرد:واحدهای تولیدی استان برای اینکه حضور خود را در بازارهای داخلی و بین المللی حفظ کنند باید خود را به تکنولوژی های روز دنیا مجهز کنند؛ بدون تردید اگر کالای تولیدی داخل کیفیت مناسبی داشته باشد، مردم خرید کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح خواهند داد.
شهریاری با بیان اینکه دولت تسهیلات و برنامه های زیادی را برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته که یکی از آنها تسهیلات رونق تولید است افزود: سهم استان آذربایجان غربی از این تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان آن مصرف شده است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال فراگیر، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی از دیگر برنامه های دولت در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است که از مدیران و فرمانداران می خواهم با برنامه ریزی های لازم، این اعتبارات را بر اساس زمان بندی انجام شده جذب کنند.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد یک خانه بوم گردی در هر روستا در استان ۱۰ هزار شغل ایجاد می شود لذا لازم است در این خصوص نیز مدیران مربوطه برنامه ریزی لازم را داشته باشند افزود: فرمانداران تاسیس شهرداری در روستاهای بالای ۵ هزار خانوار را دراستان پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه مدیران کل در انتصاب مدیران در شهرستان ها حتما هماهنگی لازم را با فرمانداران بعنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها انجام دهندگفت: مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در سفرهای خود به شهرستان ها حتما فرمانداران را در جریان امر قرار دهند و با فرمانداران هماهنگی های لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: انضباط کاری و حضور به موقع در ادارات، نظم و پوشش مناسب اداری و رعایت عدالت در توزیع امکانات به دور از هرگونه تعصب از مواردی است که مدیران باید مورد توجه قرار دهند.
استاندار آذربایجان غربی ضمن تشکر از دستگاه های اجرایی ذی ربط و ستاد مدیریت بحران در مقابله با تندباداوایل سال با بیان اینکه در مدیریت، بحران های کوچک به دلیل کمبود امکانات کاستی های فراوانی داریم گفت: باید در جهت ارتقای توانمندی و امکانات استان برای مقابله و به حداقل رساندن آسیب ها و خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی کنیم.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


شش × 8 =