استاندار ادعا كرد

کارنامه وزارت کار در رفع موانع تولید آذربایجان غربی درخشان است

کارنامه وزارت کار در رفع موانع تولید آذربایجان غربی درخشان است

گروه خبر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سیاست¬های افزایش رفاه دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: این سیاست ها به جای صدقه محوری بر پایه توانمندسازی مردم استوار بوده و برای این امر برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.علی ربیعی در آئین امتنان از کارآفرینان آذربایجان غربی در ارومیه افزود: دولت ایجاد رشد اقتصادی ب ه بهای فقیر شدن برخی از افراد جامعه را نمی پسندد و سیاست های رفاهی بر پایه توانمندسازی همه اقشار مردمی تکیه دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند تا بهتر زندگی کنند و دولت نیز با عقلانیت و سخت کوشی به دنبال همین امر است، ادامه داد: پیشرفت های دولت یازدهم در رشد اقتصادی قابل توجه است و اثرات میان مدتی دارد که در سه سال آینده این اثرات به خوبی نمایان می_شود.وی با تاکید بر اینکه ارزش فعالیت های دولت یازدهم در سال های آتی مشخص تر می_شود، بیان کرد: سال آینده، سال جهش دولت بوده و زیرساخت های خوبی برای ایجاد زمینه_های این جهش فراهم شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد رشد اقتصادی ۷٫۵ درصدی در کشور هستیم، گفت: این رشد در کنار کسری رشد حدود ۶ درصدی در دولت گذشته بسیار قابل توجه بوده و آثار زیادی نیز دارد که بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه سرمایه_گذاری از جمله آنهاست.
ربیعی کاهش تورم و کاهش نرخ سود بانکی را از جمله اقدام های مهم دولت در توجه به حوزه اقتصاد کشور برشمرد و افزود: در دولت گذشته با بخشنامه ها و به صورت دستوری خواستند که نرخ سود بانکی را تک نرخی کنند ولی این کار میسر نشد؛ در حالی که با سیاست های مناسب دولت یازدهم و اجرای طرح های اقتصادی هدفمند روند مناسب کاهش این نرخ و نرخ تورم به خوبی مشهود است.
وی بهبود وضعیت اشتغال و ایجاد زمینه های کارآفرینی را یکی از فعالیت های مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با انتظار شغلی بالا وارد بازار کار کشور شدند که دولت با برنامه ریزی مناسب در راستای پاسخگویی به نیاز این افراد همه توان خود را بسیج کرد که امیدواریم امسال نیز شاهد وضعیت بهتری در این خصوص در کشور باشیم.
وی با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه بخش های مختلف از جمله تولید، کارفرما، کارگر و بیکاران در جامعه است اضافه کرد: علاوه بر آن بخش های دیگری نظیر مبارزه با فقر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل، اجرای برنامه حمایت غذایی و نظایر آن در این وزارتخانه باید صورت گیرد که در همه این موارد اقدام های قابل توجهی با همراهی برخی از وزارتخانه ها انجام شده است.وی آذربایجان غربی را استانی دارای ظرفیت برای توسعه دانست و با اشاره به حضور چندین ساله خود در دهه ۶۰ در این استان اظهار کرد: مردم این استان ایستادگی زیادی برای استقلال کشور و ارتقای امنیت میهن اسلامی کرده اند و جانفشانی های زیادی انجام داده اند که با توجه به این امر باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به این جانفشانی ها، اگر نتوانسته ایم در سال های اخیر کاری برای مردم این استان انجام دهیم، عذرخواهی می کنیم و امیدواریم بتوانیم با تمام توان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی آذربایجان غربی گام برداریم.
ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال ساخت و ساز بیمارستانی توسط تامین اجتماعی در آذربایجان غربی اجرا می شود، افزود: امیدواریم با تداوم این امر شاهد بهبود خدمت رسانی ها به مردم این استان در بخش های مختلف ماموریتی وزارت رفاه باشیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از خدمات این سازمان در آذربایجان غربی گفت: در این استان ۳۶۵ هزار نفر بیمه شده سکونت دارند که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر را شامل می شود.
محمدعلی همتی، افزود: علاوه بر آن ۴۴ هزار نفر از مردم آذربایجان غربی مستمری بگیر هستند که ماهانه ۶۵۰ میلیارد ریال مستمری به آنان پرداخت می شود.
*طرح توسعه اشتغال از سال آینده در آذربایجان غربی اجرا می شود
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا از ابتدای سال آینده طرح های توسعه اشتغال را در آذربایجان غربی پیاده سازی کند.عیسی منصوری در همایش امتنان از کارآفرینان آذربایجان غربی که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارومیه برگزار شد، افزود: این وزارتخانه ظرفیت سازی و نهادسازی برای کارآفرینی را در کشور مورد توجه قرار داده که نتیجه آن راه اندازی کانونهای کارآفرینی در استان هاست.وی اضافه کرد: در نظر داریم تا با تجمیع این کانون ها، تشکل کشوری کارآفرینی را راه اندازی کنیم که در این صورت همراهی بیشتر بخش خصوصی بسیار موثر خواهد بود.وی با اشاره به سیاست گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ایجاد اشتغال در لایه های مختلف جامعه اظهار کرد: یکی از این لایه ها، لایه های خرد منطقه ای بوده که در این خصوص ظرفیت شهرستان های مختلف آذربایجان غربی شناسایی شده است و اشتغال زایی با توجه به آنها انجام می شود.
وی مشارکت مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را در این حوزه خواستار شد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط این صندوق برای اشتغالزایی طی امسال در آذربایجان غربی افزود: با این تسهیلات بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر صاحب شغل شده اند.
اصغر نورالله زاده اضافه کرد: این تسهیلات نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به سال ۹۳ حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه از اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید در راستای کاهش معلولیت ها در کشور و آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با اجرای طرح_های پیشگیرانه، ۷۰ درصد کودکان در این استان مورد سنجش شنوایی بدو تولد و ۷۸ درصد نیز مورد سنجش بینایی قرار گرفته_اند. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به نبود اورژانس اجتماعی در شهرهای پرجمعیت آذربایجان غربی به جز ارومیه و خوی افزود: در نظر داریم در هفت شهر آذربایجان غربی اورژانس اجتماعی راه اندازی کنیم که بوکان و مهاباد از جمله این شهرهاست.
* کارنامه وزارت کار در رفع موانع تولید آذربایجان غربی درخشان است
استاندار آذربایجان¬غربی گفت: نهادهای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله سازمان تامین اجتماعی همکاری بسیار خوبی در رفع موانع تولید در این استان داشت و اقدام های خوبی به انجام رساند.قربانعلی در جلسه امتنان از کارآفرینان برتر آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین اولویت های کاری دولت تدبیر و امید، رفع موانع تولید و راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی راکد بود که در این خصوص با همراهی بانک ها و نهادهای مرتبط اقدام های خوبی در این استان به انجام رسید.وی اضافه کرد: یکی از واحدهای فعال و همراه در این راستا سازمان تامین اجتماعی بود که با همراهی این سازمان و امور مالیاتی توانستیم مشکلات بیمه_ای و مالیاتی واحدهای تولیدی را حل کرده و زمینه راه اندازی دوباره آنها را فراهم کنیم.
وی با اشاره به لزوم کاهش نرخ بهره بانکی برای رونق بیشتر تولید در کشور و آذربایجان_غربی اظهار کرد: این امر باید از طریق دولت حل شود تا واحدهای تولیدی بتوانند سرپا بایستند تا اشتغال ایجاد شده تثبیت شود.
استاندار آذربایجان غربی بر توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیمه قالیبافان و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه شرایط سخت کاری را تجربه می کنند و خدمات بسیار زیادی را در کشور دارند که امیدواریم مشکلات بیمه ای آنان حل شود تا بتوانند در مسیر اطلاع رسانی بهتر گام بردارند.
هادی بهادری و نادر قاضی پور نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز به همراه جمعی از فعالان اقتصادی و کارآفرینی استان در این جلسه برخی مشکلات استان را در حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کردند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا اجرای طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان در خصوص سرمایه گذاری شستا پرداخت مطالبات بیمارستان های خصوصی از سوی تامین اجتماعی، حل مشکل بیمه کارگران و پاداش و عیدی آنها و حل مشکلات درآمدی کارگران از جمله این موارد بودند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


7 + = دوازده