مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد

آذربایجان غربی حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد

آراز آذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی تنها استانی است در کشور که حتی یک کیلومتر آزادراه ندارد.
عبدالحسین علی اکبری در دیدار با فرماندار چایپاره با بیان اینکه یکی از شاخصه های منفی استان کمبود آزادراه است افزود: آذربایجان غربی استانی بدون حتی یک کیلومتر آزاد راه است و از نظر اتوبان نیز وضعیت مناسبی ندارد.
علی اکبری با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر انواع راه در استان وجود دارد گفت: از این میزان ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۰۰۰ هزار کیلومتر راه فرعی است اما به معنای واقعی در استان آزادراه نداریم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از شاخصه های منفی استان پایین بودن روکش آسفالت راه های روستایی است اضافه کرد: از ۸ هزار کیلومتر راه روستایی استان، فقط ۴ هزار کیلومتر آسفالت شده و بسیاری از راه های آسفالت شده نیز فرسوده و در معرض تخریب هستند.
وی وضعیت نامناسب ماشین آلات راهسازی و کمبود نیروی انسانی و منابع مالی را از دیگر معضلات عمران راه ها در آذربایجان غربی برشمرد و اضافه کرد: در سال ۹۶ بیش از ۴۰۰ نفر در راه های مواصلاتی آذربایجان غربی کشته شده اند که این مسئله اهمیت برطرف کردن معضلات موجود را مضاعف کرده است.
علی اکبری گفت: در آینده نزدیک روکش آسفالت راه ارتباطی شهرستانهای چایپاره به چالدران، خط کشی راه های ارتباطی شهرستان، تکمیل پل زنگلان سفلی، آسفالت تقاطع چورس و ساماندهی پیچ های خطرناک درشهرستان انجام خواهد گرفت

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۵ ب.ظ

دیدگاه


نُه − 6 =