کارآفرینی و اشتغال‌زایی در اولویت قرار گیرد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارآفرینی و اشتغال‌زایی باید در اولویت قرار گیرد.
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: رقم‌هایی که نظام جمهوری اسلامی به صندوق توسعه داده، رقم‌های بالایی بوده و قراردادهایی که بسته بودند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بود ولی پرداختی به متقاضیان بیش از شش درصد نبود.
وی یادآور شد: صندوق توسعه در مجلس به تصویب رسید و قرار شد هر سال ۲۰ درصد فروش نفت به این صندوق اختصاص یابد و در سال‌های بعد سه درصد به ازای هر سال به این درصد اضافه شود و اعتبارات آن در اختیار بانک‌ها قرار گیرد.
قاضی‌پور ابراز داشت: در حال حاضر شش درصد از صندوق آزاد شده و در اختیار دولت قرار گرفته تا کمبود اعتبارات استانی جبران شود.
وی با بیان اینکه هر چقدر توجه به اشتغال بیشتر باشد، زندانی و پرونده دادگستری کم می‌شود، اعلام کرد: بانک کشاورزی در دادن وام خوداشتغالی و خانگی پیش‌قدم بوده است.
قاضی‌پور عنوان کرد: پیشنهاد شده ۸۰ درصد اعتبارات پنجم توسعه به دو بانک صنعت و معدن و کشاورزی اختصاص داده شود تا در خط تولید استفاده شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات صندوق توسعه به بانک‌های تجاری ارائه شده ولی این بانک‌ها در این زمینه قراردادی نبسته‌اند به طوری که پول را گرفته و در جای دیگر خرج کرده و این اعتبارات برای تولید ارائه نشده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: از استاندار آذربایجان غربی می‌خواهیم کارآفرینی کرده و از تولیدات دفاع کند.
وی خاطرنشان کرد: به همت بانک کشاورزی و سازمان دام و طیور، آذربایجان غربی رتبه چهارم و پنجم کشور را در زمینه دام و طیور دارد. قاضی‌پور تاکید کرد: به ازای هر اشتغال یک زندانی و یک پرونده دادگستری کاهش خواهد یافت چرا که فساد از بیکاری است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


7 + = پانزده